شناسهٔ خبر: 45335534 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم بازآفرینی شهر تهران به دلیل شرایط کرونا/تأثیر کووید ۱۹ بر پروژه‌های شهری

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تأثیر پاندمی کرونا بر پروژه‌های شهری گفت: باید از فضایی که کرونا ایجاد کرده در جهت بازآفرینی شهر استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران امروز در آئین اهدای جایزه خشت طلایی اظهار داشت: امسال پنجمین دوره جایزه خشت طلایی با حضور بسیاری از شرکت‌کنندگان ملی و بین‌المللی برگزار شد و موضوع جایزه اقدامات محلی، شهرسالم و تأثیرات جهانی است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع پاندمی کرونا اظهار داشت: حدود 400 روز است که کرونا که محصول یک اشتباه یا یک اقدام محلی بوده جهان را درگیر کرده و پس از پایان جنگ جهانی دوم تا کنون رخدادی با این میزان فراگیری در زندگی همه انسان‌های جهان دیده نشده است.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: در کنار ابعاد منفی کرونا این ویروس ویژگی‌های مثبتی هم داشته از جمله اینکه کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی را سبب شده است.

هاشمی بیان داشت: از طرفی نیز کرونا انسان‌های درگیر و سراسیمه را مجبور به نشستن و بازنگری کرده و جهان پساکرونا و جهان قبل از کرونا متفاوت است. بنابراین تأثیرات این پاندمی نیز در حوزه مدیریت شهری و پروژه‌های شهری نیز باید مدنظر باشد.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم از فضایی که کرونا با کاهش ترددها ایجاد کرده فرصت با خانواده بودن را افزایش دهیم و از طرفی سیستم حمل و نقل عمومی، فروشگاه‌ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی را منطبق با شرایط جدید سازیم.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: شهری سالم شهری است که روح و جسم شهروندان آن در آرامش باشد و بازآفرینی چنین محیطی جز با مشارکت شهروندان و حمایت دولتمردان محلی و ملی امکانپذیر نیست که رخداد جایزه خشت طلایی فضا را برای اشتراک‌ گذاشتن تجربیات موفق فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما