شناسهٔ خبر: 45334748 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دکتر جمشید ناصری در نشست بازگشایی موزه هنرهای معاصر :

منیژه میرعمادی خواست مجموعه آثار هنری اش را به موزه هنرهای معاصر اهدا کنم

این پزشک با بیان اینکه منیژه میرعمادی در دوران زندگی مان تمام توجه اش را صرف جمع آوری کلکسیونی از آثار هنرمندان کرد و از من خواست که این مجموعه را به موزه هنرهای معاصر اهدا کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان ، دکتر «جمشید ناصری»  همسر «منیژه میرعمادی» و اهدا کننده 705 اثر از هنرمندان معاصر به موزه هنرهای معاصر درباره این اقدام خود گفت:  بازگشایی موزه هنرهای معاصر تهران و همزمانی اهدای گنجینه من و منیژه میرعمادی اتفاق مبارکی است، چراکه این اتفاق با اهداف منیژه مطابقت دارد و خوشحالم که این کار را به نام او انجام می‌دهم.

وی افزود: منیژه تصدیق فوق لیسانسش را از دانشگاه اورگان آمریکا گرفت و من هم در آمریکا مشغول تحصیل و کار پزشکی بودم و قبل از انقلاب هر دو به ایران بازگشتیم و سال ۶۲ با هم ازدواج کردیم.این مجموعه  حاصل 30 سال زندگی من و پروانه میرعمادی بود را به خاطر فعالیت های هنری ای که ایشان در طول زندگی مان داشتند به موزه اهدا کرده ایم و نمایشگاهی از این آثار همزمان با بازگشایی موزه برپا می شود.

 

دکتر جمشید ناصری با اشاره به فعالیت های هنری  و پژوهشی منیژه میرعمادی گفت: قبل از ازدواج ما منیژه چندین نمایشگاه داشت که پس از ازدواج فعالیت نمایشگاهی خود را ادامه نداد و آخرین نمایشگاه او در گالری سیحون برگزار شد. این نمایشگاه موفقیت آمیز بود. پس از این نمایشگاه وی فکر می کرد که این برایش کافی نیست و باید هنر را در جامعه بیشتر معرفی کند و نتیجه این کار انتشارات بود و می گفت اگر بناست هنر در قالب کتاب ارایه شود، این کتاب باید فاخر باشد و کیفیت اثر را در صفحات کتاب درک کرد.

وی خاطر نشان کرد: در همین زمان فعالیت نقاشی برای او به فعالیت ثانوی تبدیل شد و فصلنامه طاووس را نیز منتشر کرد و در آن به هنرهای مثل سینما، موسیقی و معماری می پرداخت. پس از شش شماره که این نشریه منتشر شد اینترنت آمده بود و طاووس اینترنتی شد و تمام اطلاعات را برای مخاطبان به سراسر دنیا معرفی می کرد. در تمامی این دوران تمام توجه وی جمع آوری کردن کلکسیونی از آثار هنرمندان بود و او از من خواست که این مجموعه را به موزه هنرهای معاصر اهدا کنم.

پایان پیام/32

نظر شما