شناسهٔ خبر: 45329519 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

چگونه از بطری‌ پلاستیکی گلدان‌ بسازیم؟

استفاده نکردن از بطری‌های پلاستیکی یک‌بارمصرف به ویژه در مورد محصولات بهداشتی و شوینده‌ها کاری دشوار و اجتناب‌ناپذیر است و هیچ‌چیزی لذت‌بخش‌تر از تبدیل کردن زباله‌های خانگی به یک وسیله مفید نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، هنر استفاده مجدد از اشیاء علاوه بر این‌که به وسایل قدیمی و دورانداختنی جان دوباره می‌بخشد، صرفه‌جویی در هزینه را به همراه دارد؛ پالت‌های چوبی به جعبه‌های کاشت گل و گیاه، شیشه‌های مربا به لوسترهای خیره‌کننده و کمدهای قدیمی هیجان‌انگیز به بوفه‌های زیبا و شیک تبدیل می‌شوند.

با وجود تلاش ما برای سبز کردن خانه‌هایمان، استفاده نکردن از بطری‌های پلاستیکی یک‌بارمصرف به‌خصوص در مورد محصولات بهداشتی و شوینده‌ها کاری دشوار و اجتناب‌ناپذیر است و هیچ‌چیزی لذت‌بخش‌تر از تبدیل زباله‌های خانگی به یک وسیله مفید نیست. در این مطلب تصمیم گرفتیم یک بطری پلاستیکی صابون را به یک گلدان تبدیل کنیم و گیاه خود را در آن بکاریم.

شکل و اندازه بطری که برای این کار انتخاب کرده‌اید خیلی مهم نیست. این گلدان می‌تواند از قوطی لوسیون خالی، شامپوی بدن یا بطری نوشابه درست شود و به محلی زیبا برای گیاهان شما تبدیل شود.

۱-    مواد و ابزار مورد نیاز خود را تهیه کنید

برای درست کردن این گلدان به وسایل زیر احتیاج دارید:

بطری پلاستیکی استفاده شده، شسته و خشک شده

روزنامه یا کاغذ کرافت

رنگ آکریلیک

نوارچسب پلاستیکی یا کاغذی

خاک

گیاه

ریسمان

سنگریزه (اختیاری)

قیچی

قلم‌مو برای رنگ‌آمیزی

سوراخ‌کن - پانچ

قاشق یا بیلچه

کاغذ سنباده (اختیاری)

روی میز یا سطحی که می‌خواهید گلدان را بسازید، روزنامه یا کاغذ کرافت بگذارید تا سطوح شما رنگی نشود.

۲ - بطری را نصف کنید

با قیچی بطری خود را نصف کنید. اگر لبه‌های آن ناهموارند یا تیزی دارند می‌توانید از کاغذ سنباده استفاده کنید و آن را صاف و یکدست کنید.

۳- بطری را رنگ کنید و بگذارید خشک شود

رنگ دلخواه خود را بردارید و بطری خود را به هر روشی که دوست دارید تزئین و رنگ کنید.

ما طرح‌های ساده را ترجیح می‌دهیم، اما این کار کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. اگر از نوارچسب استفاده کنید کارتان تمیزتر از آب درخواهد آمد و ‌می‌توان طرح‌های مختلفی با آن ساخت. طراحی شما مهم نیست، این مهم است که اجازه دهید گلدان رنگ‌شده شما حداقل برای دو ساعت بماند و خشک شود.

۴- اضافه کردن ریسمان برای آویزان کردن گلدان

با استفاده دستگاه پانچ سوراخ‌هایی در هر طرف گلدان ایجاد کنید. سپس ریسمان را بردارید و از سوراخ‌ها رد کنید تا یک گلدان آویز درست شود. انتهای آن را دو (یا سه) گره بزنید.

۵- گیاه خود را بکارید

با قیچی برای زهکشی سوراخ‌هایی زیر گلدان ایجاد کنید یا اگر ترجیح می‌دهید سنگریزه به آن اضافه کنید. کمی خاک گلدان اضافه کنید و گیاه خود را در آن قرار دهید.

۶- گلدان را آویزان کنید و لذت ببرید

مکانی را برای گلدان جدید خود پیدا کنید، آن را آویزان کنید و لذت ببرید.

منبع:همشهری آنلاین

نظر شما