شناسهٔ خبر: 45328923 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس پلیس آگاهی:

استرداد اموال کشف شده در اولويت است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس پلیس آگاهی درباره روند استرداد اموال مکشوفه به مال باختگان گفت: این موضوع یکی از رویکرد‌های جدی پلیس آگاهی ناجاست.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردار محمد قنبری در نشست خبری افزود: در اثبات این ادعا با راه اندازی سامانه "نما" در تلاشیم که فرآیند استرداد اموال به مال باختگان هر چه سریع‌تر اتفاق بیفتد، البته با تعیین سازوکار‌هایی به دنبال به روزرسانی این سامانه هستیم.
وی تاکید کرد: مبنای عمل ما در پلیس آگاهی ناجا افزایش سرعت کشف (کاهش زمانی فاصله وقوع جرم تا کشف) است؛ یعنی در صددیم ضمن کاهش زمان کشف، کشفیات به صورت کامل اتفاق بیفتد؛ یعنی اموال مکشوفه به مال باختگان مسترد شود، لازم است که در همین جا بگویم که نیازمند مشارکت مردم هستیم به طوری که اموال مجهز به کد شناسایی، تصاویر و یا ... شوند.
سردار قنبری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد که در پیگیری برخی پرونده ها، تبعیض‌هایی صورت می‌گیرد، پاسخ داد: هیچ تبعیضی در پیگیری پرونده‌ها نداریم.
وی تاکید کرد: همه پرونده‌ها از نظر پلیس مهم و حائز اهمیت هستند؛ از نظر ما هر جرمی که صورت گرفته و شهروندی مورد تعدی واقع شده باید پرونده تشکیل شود و این پرونده را با رویکرد و نگاه مهم و اولویت دار دنبال می‌کنیم.
رئیس پلیس آگاهی ناجا توضیح داد: برخی از پرونده‌ها که مربوط به افراد مشهور و سرشناسی، چون هنرمندان، ورزشکاران و ... است، به دلیل نشر و پرداختی که در فضای مجازی یا رسانه‌ها صورت می‌گیرد، برجسته می‌شود، در حالی که وقتی حادثه‌ای برای یک فرد عادی اتفاق می‌افتد این گونه بزرگنمایی یا برجسته نمی‌شود، در هر حال ما به همه موضوعات با رویکرد "مهم" و "اولویت دار" نگاه می‌کنیم و تبعیضی در پیگیری پرونده‌ها و تلاش برای کشفیات نداریم.
وی اشاره کرد: چندی پیش یک فرد شرور سابقه دار در اقدامی خشن و تاثیرگذار در جامعه، اعضای یک خانواده و مهمان آن‌ها را به قتل رساند، این فرد در فضای مجازی با انتشار تصاویری کنار محافظان خود به گونه‌ای در صدد القای این مطلب بود که پلیس نمی‌تواند اقدامی انجام دهد در حالی که در کمتر از 20 روز در آپارتمانی با وجود 2 محافظ مسلح به دام افتاد.
سردار قنبری تاکید کرد: مقصود من از طرح این موضوع این است که در پیگیری پرونده‌ها تبعیضی نداریم پلیس هرگز یک پرونده را به صورت سفارشی یا ویژه دنبال نمی‌کند بلکه نیروی انتظامی همه پرونده‌ها را بر مبنای وظیفه ذاتی و قانونی و با هدف کشف و ارتقای امنیت پیگیری و رسیدگی می‌کند.

نظر شما