شناسهٔ خبر: 45328820 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس پلیس آگاهی:

اصحاب رسانه را ياور خود در اجراي ماموريت‌ها مي‌دانيم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس پلیس آگاهی از ارتباط خاموشی معابر با وقوع برخی جرایم خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردار محمد قنبری در نشست خبری با قدردانی از تلاش خبرنگاران در انعکاس ماموریت‌های متنوع و گسترده پلیس، افزود: همیشه و در همه حال، اصحاب رسانه را یار و یاور خودمان در اجرای ماموریت‌ها می‌دانیم و بر نقش این عزیزان در ارتقاء و احساس امنیت واقفیم.
رئیس پلیس آگاهی ناجا یادآور شد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در نتایج به دست آمده در حوزه امنیت سهیم هستند و می‌توانند ضمن ارتقاء آگاهی عمومی در جامعه به توسعه امنیت عینی و ذهنی جامعه نیز کمک شایانی کنند.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه معمولا امنیت از دو دیدگاه عینی و ذهنی مورد تحلیل و ارزیابی قرار می‌گیرد، توضیح داد: بعد عینی امنیت در واقع موضوعات و مولفه‌هایی است که مشهود و در واقعیت وجود دارد (واقعیت‌هایی که در عیان و پنهان مشهود و ملموس است)، در حالی که منظور از بعد ذهنی امنیت، احساس امنیتی است که در ذهن و باور مردم وجود دارد؛ اگر مردم احساس آرامش کنند این موضوع یعنی احساس امنیت به وضوح نمایان می‌شود.
سردار قنبری در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد پلیس آگاهی ناجا طی 10 ماهه اخیر پرداخت و افزود: خوشبختانه از بعد عینی امنیت در شرایط مطلوبی قرار داریم و تلاش ما نیز توسعه روزافزون امنیت عینی و ذهنی در جامعه است.
رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به سهم 92.3 درصدی سرقت‌ها از کل جرایم خاطر نشان کرد: از این سهم اشاره شده؛ 98 درصد سرقت عادی محسوب می‌شود و از این 98 درصد سرقت ها؛ سهم سرقت‌های خرد 48 درصد و سهم سرقت‌های مهم اعم از سرقت منزل، خودرو و مغازه و ... 42 درصد است.
این مقام ارشد انتظامی در توضیح بیشتر ادامه داد: 92.3 از مجموع کل جرایم، سهم سرقت هاست، در میان جرایم، جعل و کلاهبرداری سهم 7.3 درصدی دارد (5 درصد کلاهبرداری و 2.3 درصد جعل)، جرایم جنایی نیز شامل سرقت‌های مسلحانه، قتل عمد، آدم ربایی، تجاوز به عنف و ... در میان کل جرایم سهم 4 دهم درصدی دارند.
وی در توضیح روند کشفیات پلیس اشاره کرد: در حوزه سرقت‌ها حدود 71.1 درصد کشفیات داشته ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان کشفیات در حوزه سرقت افزایش داشته است، سهم کشفیات سرقت خرد بیش از 73.5 درصد است، همچنین سرقت‌های به عنف با سهم 75 درصدی و سرقت‌های مسلحانه با سهم 76.2 درصدی را به خود اختصاص داده اند.
سردار قنبری با بیان اینکه طی 10 ماهه سال جاری در مجموع کل سرقت‌ها 9 درصد افزایش وقوع داشته ایم، تاکید کرد: البته باید بگویم علیرغم افزایش سرقت ها، کشفیات پلیس نیز 16.2 درصد افزایش داشته است.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت عنوان کرد: راه اندازی این قرارگاه به معنا تمرکز پلیس در پیشگیری از وقوع سرقت، افزایش کشفیات و تعیین سهم و نقش سازمان‌های برون سازمانی و غیرپلیسی در وقوع برخی جرایم، چون سرقت است.
رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه با شیوه‌های علمی و بهره وری از تجهیزات نوین و به روز در صددیم که جرایم را کشف کنیم، خاطر نشان کرد: در 10 ماهه سال جاری میزان کشفیات قتل‌ها 97.4 درصد و آدم ربایی 100 درصد بوده است و به طور کلی باید بگویم در مجموع جرایم جنایی 96.9 درصد کشف جرم داشته ایم.

نظر شما