شناسهٔ خبر: 45313567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خبر داد

جذب نیروی مورد نیاز شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب توسط کاریابی ها

غمگین از اجرای طرح ۲۸ مخزن نفتی توسط شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد و گفت: بخشی از این طرح در شهرستان اهواز قرار دارد و ۱۰ هزار نیروی جویای کار به درخواست مجری طرح از طریق کاریابی‌های تحت نظر اداره کار جذب می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «ارسلان غمگین» ظهر امروز (دوشنبه ۶ بهمن) در جمع خبرنگاران، با اشاره به پیگیری‌های متعدد و نشست‌هایی با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و مجری و تیم طرح نگه‌داشت و افزایش تولید مناطق نفت‌خیز جنوب (طرح ۲۸ مخزن) اظهار کرد: نتایج این جلسات جذب ۱۰ هزار نیروی کار مورد نیاز این بخش بود که به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان سپرده شد و این اداره نیز آن را به موسسات کاریابی واگذار می‌کند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: ۶ موسسه کاریابی در اهواز فعالیت دارند که جذب بخشی از نیروهای طرح ۲۸ مخزن شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در شهرستان اهواز و از طریق این کاریابی‌ها انجام می‌شود.

 

وی حمایت از موسسات کاریابی‌ها را وظیفه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان دانست و تصریح کرد: دولت بیش از ۱۵ سال پیش تصمیم‌ گرفت بخشی از وظایف را برای کاهش تصدی‌گری به کانون‌های کاریابی واگذار کند و ارجاع جذب نیروی شرکت‌ها به موسسات کاریابی یکی از حمایت‌های خوب از این مراکز است.

 

غمگین با بیان اینکه در جلسه‌ای با مدیران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مقرر شد جذب نیرو از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و از طریق معرفی به کاریابی‌ها انجام شود عنوان کرد: اسامی ۶ موسسه کاریابی در اهواز و در سایت اداره کار ذکر شده و به گفته مجری طرح توسعه ۲۸ مخزن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ۱۰ هزار نفر از طریق این طرح جذب خواهند شد که به زودی مراحل آن آغاز می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: جلسه‌ای نیز با ۶ کانون کاریابی فعال در سطح اهواز برای بررسی مسائل و جزییات مربوط به جذب ۱۰ هزار نیرو تشکیل شد.

 

مدیرکل نعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به مصوبات جلسه ای با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اشاره کرد و ادامه داد: حتی اگر کارمندان این شرکت قصد جذب فرزند خود را در این طرح داشتند از طریق موسسه کاریابی به آنها معرفی شوند و حتی یک نفر جذب نیرو در حوزه طرح ۲۸ مخزن نداشته باشند تا در معرفی‌ها عدالت انجام شود، چرا که کاریابی‌ها بر اساس بانک‌ اطلاعاتی از معرفی نیروی ناکارآمد جلوگیری می‌کنند و به این صورت شاهد بهره وری بیشتر خواهیم بود.

 

وی در پایان یاد آور شد: معرفی‌ها از مراکزی به جز کاریابی‌ها کارشناسانه نیست و حتما باید از طریق کاریابی‌ها انجام شود تا اثر آن در جامعه تولید، افزایش بهره‌وری طرح و جذب بیکارانی که نیاز آن مجموعه است دیده شود.

 

پایان پیام/679

نظر شما