شناسهٔ خبر: 45307512 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر کشور:

انتخابات با مشارکت بالا موجب حمایت و پشتیبانی از دولت آینده خواهد شد

وزیر کشور با بیان اینکه اطلس امنیت انتخابات در حال تهیه است، گفت: انتخابات با مشارکت بالا موجب اقتدار، کارآمدی، حمایت و پشتیبانی از دولت خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز چهارمین جلسه استانداران را به صورت حضوری داشتیم و دستور جلسه نیز موضوع امنیت، انتخابات، تولید، معیشت و سلامت بود. نیاز بود که ابتدا تمامی صحبت ها و نظرات دوستان در استان ها که پیشتاز مواجهه با مشکلات هستند را بشنویم و بر اساس آن رصد و تحلیل ارایه دهیم و سپس تصمیم گیری کنیم.

 

وزیر کشور اظهار داشت: طبق گزارشی که در حوزه امنیت ارایه شد، علیرغم فشارها و شرایط سخت اقتصادی و مشکلات ناشی از تحریم و همچنین مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا که در حوزه مشاغل و کسب و کار نقصان بزرگی ایجاد کرده است، خوشبختانه فضای امنیتی کشور قابل قبول است و کنترل ها و مدیریت و پاسخگویی به خواسته های مردم در حد توان در حال انجام است.

 

وی ادامه داد: همچنین در جلسه امروز در رابطه با بحث مرزها و حضور فعال تر تاکید شد و قرار شد در رابطه با مرزهای غربی و همچنین تقویت مرزهای مناطق شرقی کنترل هایی انجام شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با بحث انتخابات گفت: اطلس امنیت انتخابات در حال تهیه است که هر ماه به روز خواهد شد و ما مشکل خاصی در این حوزه نداریم. باید بگوییم هنوز فضای اجتماعی و سیاسی جامعه نسبت به انتخابات حساسیت و بازتاب و انعکاس خاصی از خود نشان نداده است. وقتی این زمان را با چهار سال گذشته مقایسه می کنیم، همین نگران کننده خواهد بود.

 

رحمانی فضلی اضافه کرد: در دوره قبل در نظرسنجی ها افرادی که اظهار نظر کرده بودند که در انتخابات شرکت می کنند و با فرآیند آن آشنایی دارند، تقریبا دو برابر آماری بود که در حال حاضر داریم. فضای ساکت و سرد در حوزه اجتماعی و سیاسی اقتضای کار بیشتری را می طلبد به ویژه از منظر گروه های سیاسی، احزاب و رسانه ها تا می توانیم باید شیب مطلوبی برای استقبال از انتخابات باشکوه داشته باشیم

 

وی با بیان اینکه لازم است انتخابات با مشارکت بالا برگزار کنیم، گفت: انتخابات با مشارکت بالا موجب اقتدار، کارآمدی، حمایت و پشتیبانی از دولت خواهد شد.

 

وزیر کشور با بیان اینکه مقدمات امر آموزش برای انتخابات در حال انجام است، گفت: در حال حاضر انتخاب هیئت های اجرایی در حال انجام است و بیش از یک و نیم میلیون نفر در انتخابات به وزارت کشور کمک می کنند. در این زمینه از مردم استفاده می کنیم. چاپ تعرفه ها و اورهال کردن دستگاه شروع شده و امیدواریم در حوزه سیاسی و اجتماعی کارها را بهتر پیش ببریم.

 

وی با اشاره به گزارش استانداران در بحث تنظیم بازار نیز گفت: طبق این گزارش در بحث ذخایر و کالاهای مورد نیاز ایام عید مشکل خاصی وجود ندارد، همه چیز تامین شده است و ستاد تسهیل تولید فعالیت خوبی با همکاری وزارتخانه های صمت و کشور دارد. 24 ساعته مشغول فعالیت هستند و روند پیش رو نشان از فعالیت بیشتر کارگاه های تولیدی دارد هرچند برخی از مشکلات به تحریم ها بر می گردد که باید در این رابطه در حوزه سیاست خارجی اقداماتی صورت گیرد.

 

وزیر کشور از جمله مشکلات در عرصه اقتصادی را بحث مشاغل به ویژه مشاغل خدماتی در شهرهای توریستی و همچنین زیارتی عنوان کرد و ادامه داد: به هر حال مشاغل خدماتی در شهرهایی همانند خراسان رضوی، قم و فارس دچار مشکلاتی شده اند چرا که خدمات آنها صرفا به مسافران، توریست ها و زوار بود و در حال حاضر با توجه به شرایط کرونا و کم شدن مسافرت ها این مشاغل با مشکلاتی مواجه هستند.

 

وزیر کشور همچنین با اشاره به گزارشی در رابطه با بحث آسیب های اجتماعی گفت: گزارشی از وضعیت پیشرفت کار در حوزه حاشیه نشینی و اعتیاد ارایه شد، مسئله جدیدی که مطرح شد بحث بررسی آسیب های اجتماعی ناشی از کرونا است. آسیب های اجتماعی ناشی از کرونا باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد و قرار شد کارگروهی در این رابطه تشکیل شود.

 

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: همه ما به دنبال این هستیم که مردم در ایام باقیمانده دولت تا مرداد ماه در آرامش، امنیت و نشاط اجتماعی و سیاسی باشند. در این جلسه نیز تاکید شد که استانداران برای حفظ وحدت و انسجام تلاش کنن و با نمایندگان مجلس و قوه قضاییه همکاری و همراهی لازم را جهت پاسخگویی به مشکلات مردم داشته باشند.

پایان پیام/33

نظر شما