شناسهٔ خبر: 45305406 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثبت‌نام آزمون سنجش استانداردهای زبان فارسی فردا آغاز می‌شود

تهران- ایرنا- فرایند ثبت‌نام در آزمون سنجش استانداردهای زبان فارسی(سامفا) از فردا - سه شنبه - در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

بر اساس اعلام روز دوشنبه سازمان سنجش آموزش کشور، هفتمین دوره نام‌نویسی برای شرکت در آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) از فردا هفتم بهمن ماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org آغاز می شود وتا روز پنج شنبه ۱۶ بهمن ماه ادامه دارد.

هزینه نام‌نویسی به‌صورت اینترنتی پرداخت می شود و متقاضیان باید نسبت به پرداخت مبلغ ۶۰۰ هزار تومان اقدام کنند.

متقاضیان شرکت در حوزه‌های امتحانی خارج از کشور باید کارت اعتباری مربوط به نام‌نویسی را از طریق مرکز آموزش زبان فارسی حوزه‌های امتحانی خارج از کشور تهیه کنند.

آزمون سنجشاستاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا – سامفای دانشگاهی) منحصراً در سطح دانشگاهی (آکادمیک) و شامل بخش‌های شنیداری، خوانداری، نوشتاری و گفتاری است که مهارت متقاضیان در این بخش‌ها سنجیده خواهد شد.

این آزمون صبح و بعدازظهر جمعه اول اسفندماه ۹۹ همزمان با حوزه‌های داخل و خارج از کشور شامل عراق، مصر، عمان، لبنان، سوریه، ترکیه، چین و گرجستان برگزار می شود.

تعیین شهر (برای متقاضیان داخل کشور) یا کشور (برای متقاضیان خارج از کشور) برای برگزاری آزمون منوط به حدنصاب رسیدن تعداد متقاضیان در زمان نام نویسی خواهد بود.

نظر شما