شناسهٔ خبر: 45302174 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با محوریت موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی؛

بنیاد شهید با جشنواره تئاتر فجر همکاری می‌کند/ حضور با بخش «سرباز انقلاب»

اداره کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با حمایت از بخش ویژه تئاتر خیابانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با عنوان «سرباز انقلاب»، با این رویداد مهم تئاتر ایران همکاری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سید مرتضی حسینی مدیرکل امور هنری بنیاد درباره همکاری و حضور این مرکز در برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر گفت: هنر تئاتر اهمیت به‌سزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد. از سال ۱۳۸۴ یعنی زمان شکل‌گیری اداره هنرهای نمایشی بنیاد تاکنون هنر نمایش بخصوص تئاتر خیابانی با در نظر گرفتن ویژگی‌های منحصر به‌فردی که به جهت اجرا و نوع ارتباط با مخاطب دارد همواره مورد توجه این اداره کل بوده و در برنامه‌های سالانه و فصلی اداره هنرهای نمایشی بنیاد شهید و امورایثارگران نقش بسزایی بر عهده داشته است.

وی در ادامه سخنان خود توضیح داد: با در نظر گرفتن برنامه‌های مصوب سالانه اداره‌کل امور هنری بنیاد شهید و همچنین با هماهنگی و موافقت جناب آقای حسین مسافرآستانه دبیر محترم سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، طرح اجرای بخش ویژه‌ای با محوریت موضوع شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای محور مقاومت در فراخوان جشنواره تئاتر فجر طراحی و تهیه شد. طبق هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد این بخش نیز طبق روال سایر بخش‌های جشنواره تئاتر فجر زیر نظر مستقیم دبیر جشنواره و با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شود.

حسینی ضمن قدردانی و تشکر از استقبال قابل توجه هنرمندان تئاتر خیابانی برای حضور در این بخش و ارسال آثار به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر اظهار کرد: تولید و عرضه تئاتر خیابانی با موضوع مطرح شده کار سخت و دشواری است که به لطف خدا هنرمندان سخت کوش و ارزشمند تئاتر کشور با تعهد و تلاش بسیار آثار ارزشمندی را برای این بخش تداراک دیده‌اند.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر ۱۱ الی ۲۰ بهمن سال جاری به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود.

نظر شما