شناسهٔ خبر: 45279409 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

افتتاح اتاق ویژه دادرسی الکترونیک با ۲۰ کابین

اتاق ویژه دادرسی الکترونیک با ۲۰ کابین در زندان مرکزی استان قزوین افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی در مراسم افتتاحیه محل ویژه دادرسی الکترونیک در زندان مرکزی استان، از این اقدام به عنوان گامی ارزشمند و قابل تقدیر یاد کرد و گفت: این امر در راستای تحقق سیاست های اعلامی قوه قضاییه بوده و تسهیل دسترسی مردم به عدالت و افزایش رضایت مندی عمومی از دستگاه قضایی را در پی خواهد داشت.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: هدف از راه اندازی سامانه دادرسی الکترونیک،کاهش مراجعات زندانیان به مراجع قضائی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و کاهش هزینه و پیشگیری از مشکلات متعدد اعزام و بدرقه زندانیان و همچنین امکان ملاقات الکترونیکی زندانیان با خانواده هایشان است.

وی گفت: با افتتاح این مکان اختصاصی، زندانیان از این پس می‌توانند تمامی درخواست‌ها و اقدامات قضایی خود را از این طریق به واحد‌های قضایی مربوطه ارسال و متعاقباً از نتایج آن مطلع شوند.

وی افزود:  دادرسی الکترونیک در استان از خرداد ماه با 3 کابین آغاز و امروز خوشبختانه 20 کابین مجهز فراهم شده و طی این مدت 1600 پرونده از این طریق مورد بررسی قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: امیدواریم بتوانیم با ارتقاء خدمات کاهش دهنده حضور مردم در دادگستری‌ها و دیگر مراجع قضایی باعث رفاه و آسایش خاطر مددجویان، خانواده آن ها و همکاران قضایی ‌شویم.

مقام ارشد قضایی استان در پایان خاطر نشان کرد: جامعه امروز در راستای کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی باید در جهت ارزش، اخلاق و فرهنگ اسلامی و ملی حرکت کند.

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما