شناسهٔ خبر: 45276194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ریاست‌جمهوری عراق بیش از ۳۴۰ حکم اعدام را تایید کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک منبع در نهاد ریاست جمهوری عراق از تایید صدها حکم اعدام صادره از دادگاه های ویژه رسیدگی به پرونده های تروریستی و کیفری از سوی این نهاد خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، یک منبع مسئول در نهاد ریاست جمهوری این کشور شامگاه شنبه اعلام کرد که بیش از ۳۴۰ حکم اعدام صادر شده از سوی دادگاه های عراقی ویژه رسیدگی به پرونده های تروریستی و کیفری، به تایید این نهاد رسیده است.

این منبع آگاه که نام وی فاش نشده، ضمن اعلام این که احکام اعدام مذکور در پرونده های مختلف تروریستی و کیفری قطعیت پیدا کرده بودند، تاکید کرد که نهاد ریاست جمهوری عراق با استناد به قانون اساسی و دیگر قوانین این کشور، فرمان تایید نهایی آنها را صادر کرده است.

به گفته منبع مذکور، این احکام اعدام پس از بررسی دقیق پرونده های ارسالی از جنبه های مختلف قانونی و حقوقی از جمله پایان تمام راه های فرجام خواهی و این که مشمول فرمان عفو عمومی نشدند، به تایید نهاد ریاست جمهوری عراق رسیدند و هم اکنون نیز طبق روال معمول در وزارت دادگستری این کشور، در دست اجرا هستند.

این منبع مسئول در نهاد ریاست جمهوری عراق در پایان نیز خاطر نشان ساخت: ریاست جمهوری همچنان به تایید احکام وارده به آن به ترتیب، بر اساس رویه های معمول ادامه می دهد و با این مسئله نیز با دقت و احتیاط و به دور از هر گونه ملاحظات دیگری برخورد می کند.

این در حالی است که میدان «الطیران» در مرکز شهر بغداد، پایتخت عراق پنج شنبه هفته گذشته شاهد وقوع دو انفجار انتحاری بود که گروهک تروریستی داعش مسئولیت آنها را بر عهده گرفت و بنا بر اعلام «حسن التمیمی»، وزیر بهداشت و محیط زیست این کشور نیز، در مجموع جان ۳۲ نفر را گرفتند و ۱۱۰ زخمی نیز بر جای گذاشتند.

در همین حال، منطقه محل استقرار نیروهای سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در جزیره «العیث» در شرق استان صلاح الدین در مرکز عراق نیز ساعاتی پیش هدف حمله تروریست های داعش قرار گرفته و در نتیجه آن نیز، ۱۱ نیروی این سازمان از جمله «حسین سعیدان گاطع» ملقب به «ابوعلیاء الحسیناوی»، فرمانده هنگ سوم تیپ بیستم و دوم آن و معاون فرمانده هنگ ششم همان تیپ جان خود را از دست دادند و ۱۲ نیروی دیگر نیز زخمی شدند.

خبر اصلی را در واع ببینید

نظر شما