شناسهٔ خبر: 45276026 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حمله داعش در عراق جان یک فرمانده و ۱۰ نیروی الحشد الشعبی را گرفت

صاحب‌خبر -

شفقنا- نیروهای الحشد الشعبی در یکی از استان های مرکزی عراق هدف حمله تروریست های داعش قرار گرفته و شماری از آنها جان خود را از دست دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، اداره اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) شامگاه شنبه در خبری کوتاه در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که تیپ بیست و دوم این سازمان، یک حمله را در شرق استان صلاح الدین در مرکز عراق دفع کرده است.

اداره مذکور ساعاتی بعد ضمن اذعان به این که منطقه محل استقرار هنگ ششم تیپ بیست و دوم الحشد الشعبی در شرق صلاح الدین هدف حمله گروهک تروریستی داعش قرار گرفته، تاکید کرد که هنگ سوم همان تیپ برای پشتیبانی از نیروهای هنگ ششم، کمک نظامی فرستاده است.

اداره اطلاع رسانی الحشد الشعبی ضمن اعلام این که نیروهای تیپ بیست و دوم همچنان به مقابله با حمله تروریستی عناصر باقی مانده داعش در جزیره «العیث» در شرق صلاح الدین می پردازند و در اماکن استقرار خود ایستادگی می کنند، تاکید کرد که این حمله تروریستی در اصل غیر نظامیان ساکن منطقه مذکور را هدف قرار داده با این حال نیروهای الحشد برای حفاظت از آنها، همانند سپر انسانی کار کردند.

این اداره ضمن تاکید بر این که هلاکت و جراحت شماری از تروریست های داعش در جریان حمله مذکور تایید شده، اذعان کرد که نیروهای تیپ بیست و دوم نیز قربانی دادند.

سازمان الحشد الشعبی نیز بامداد امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که در نتیجه حمله تروریستی به منطقه استقرار نیروهای هنگ ششم تیپ بیست و دوم در جزیره العیث، ۱۱ نیروی این سازمان از جمله «حسین سعیدان گاطع» ملقب به «ابوعلیاء الحسیناوی»، فرمانده هنگ سوم همان تیپ و صالح مجهول عطیه، معاون فرمانده تیپ ششم جان خود را از دست دادند و هشت نیروی دیگر نیز زخمی شدند.

این سازمان در بیانیه خود ضمن اعلام این که تروریست های داعش در این حمله با استفاده از عناصر انتحاری، تلاش کردند منطقه مهم هدف حمله را کنترل و امنیت ساکنان غیر نظامی آن را تهدید کنند، تاکید کرد که شجاعت نیروهای الحشد الشعبی مانع از این کار شده است.

الحشد الشعبی در پایان نیز خاطر نشان ساخت که نیروهای این سازمان همچنان دیوار بازدارنده مستحکمی در برابر تلاش های تروریستی داعش خواهند بود و به مردم عراق نیز اطمینان می دهند که نمی گذارند در این کشور، مکان امنی برای این گروهک تروریستی وجود داشته باشد و تا نابودی آخرین تروریست تهدیدکننده امنیت شهرها، آرام نمی گیرند.

در نهایت نیز، اداره اطلاع رسانی الحشد الشعبی آمار نهایی قربانیان حمله تروریستی داعش به نیروهای این سازمان در جزیره العیث را همان ۱۱ کشته به همراه ۱۲ زخمی اعلام کرد.

یادآور می شود که پنج شنبه هفته گذشته نیز میدان «الطیران» در مرکز شهر بغداد، پایتخت عراق شاهد وقوع دو انفجار انتحاری بود که داعش مسئولیت آنها را بر عهده گرفت و بنا بر اعلام «حسن التمیمی»، وزیر بهداشت و محیط زیست این کشور نیز، در مجموع جان ۳۲ نفر را گرفتند و ۱۱۰ زخمی نیز بر جای گذاشتند.

خبر اصلی را در al-hashed.net ببینید

نظر شما