شناسهٔ خبر: 45275633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

روز گذشته در تهران اتفاق افتاد

ضرب‌و‌شتم یک سرباز توسط یک نماینده

اشاره: علی‌اصغر عنابستانی که در سال ۱۳۸۴ مسئول ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد در سبزوار بود، پس از ریاست جمهوری احمدی‌نژاد پله‌های ترقی را به‌سرعت طی کرد و ابتدا مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی و پس‌ازآن معاون استانداری این استان و فرماندار شهرستان سبزوار شد. او همچنین در دولت دهم به‌عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری برگزیده شد. پس از کنار رفتن این دولت، عنابستانی خود را به اصولگرایان در مجموعه مدیریت شهری مشهد نزدیک کرد و به‌عنوان مشاور عالی شهردار مشهد (صولت مرتضوی) منصوب شد. پس‌ازآن که مردم مشهد در انتخابات اردیبهشت 96 به اصولگراها نه گفتند و شورای شهر مشهد را به اصلاح‌طلبان سپردند، عنابستانی هم کنار رفت. تا این‌که او در انتخابات مجلس یازدهم در اسفند 98 از حوزه انتخابیه «سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن» نامزد شد و پس از ردصلاحیت دو نماینده مجلس دهم (مقصودی و سبحانی‌فر)، با 80 هزار رأی به مجلس راه یافت. او در طول ماه‌های گذشته از فعالیت مجلس، بارها به رئیس‌جمهور و دولت تاخته است. به گزارش همشهری آنلاین، عنابستانی روز 23 مهر در توییتر خود درباره روحانی نوشت: «او آن‌قدر وقیح است که ملت خویش را به مسخره گرفته است! کشور به حال خود رهاشده و مردم در تأمین مایحتاج خویش درمانده‌اند و زیرخط فقر درست و پا می‌زنند. رئیس‌جمهور دربند حفظ خط‌ریش خویش است! اف بر تو باد که ملتی را شرمنده کرده‌ای.» او همچنین پس از تذکر رهبر انقلاب درباره توهین به رئیس‌جمهور و وزرا، گفت: «روحانی نازک‌نارنجی شده است». روز گذشته رسانه‌ها گزارش دادند عنابستانی پس‌ازآن که یک سرباز پلیس راهور از ورود بدون مجوز خودرو وی به خط ویژه اتوبوس در محدوده دروازه دولت تهران ممانعت کرد، او به‌صورت سرباز جوان سیلی زد. فرمانده نیروی انتظامی هم بلافاصله دستور رسیدگی ویژه صادر کرده است. گفتنی است که در جریان جنگ جهانی دوم، چرچیل درراه جلسه‌ای فوری به راننده‌اش دستور داد «خیابان ورودممنوع را برو». اما یک افسر پلیس جلوی خودروی وی را گرفت و اجازه نداد. چرچیل هم گفت «جنگ را می‌بریم، چون قانون حاکم است و خیابان‌های ما به‌رغم بمباران سنگین دشمن، با قانون اداره می‌شود». وقتی قانون‌گذار خودش قانون‌شکن می‌شود، وای به حال دیگران!

صاحب‌خبر -

ستاره صبح-

نسیم‌آنلاین نوشت: یکی از نمایندگان مجلس یازدهم برای ورود به مسیر خط ویژه به‌صورت یک سرباز سیلی زد. خبرها حاکی است یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته به علت ممانعت سرباز راهور از ورود وی به خط ویژه اتوبوس، عصبانی شده و به‌صورت این سرباز سیلی زده است. عصرایران هم نوشته است؛ به گفته سربازی که فیلم او منتشرشده، یک خودرو به دنبال عبور از خط ویژه در مرکز تهران بوده اما سرباز پلیس مانع می‌شود و خواستار مدارک می‌شود. به دنبال این اتفاق، درگیری لفظی به وجود می‌آید و نماینده مجلس، به‌صورت سرباز، سیلی می‌زند. گفته می‌شود این نماینده مجلس، عنابستانی نماینده سبزوار (خراسان رضوی) است.

واکنش عباس عبدی
عباس عبدی به سیلی زدن یک نماینده به یک سرباز واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در توئیتی در واکنش به سیلی زدن یک نماینده مجلس به یک سرباز نوشت؛  «چندی پیش یک سرباز را به دلیل انجام‌وظیفه‌اش در مازندران کتک زدند. فوری سروته ماجرا رو به هم آوردند. ببینیم مورد اخیر را چکارش خواهند کرد؟ اجباری به سربازی بروی، از حقوق خبری نباشد، کتک هم بخوری؟ انتظار دارید فردا از وطن دفاع کنند؟»

دستور ویژه فرمانده ناجا
سخنگو و معاون اجتماعی ناجا از ورود و دستور ویژه فرمانده ناجا برای پیگیری پرونده ضرب و شتم مأمور وظیفه راهور توسط نماینده مجلس خبر داد. به گزارش ایسنا سردار مهدی حاجیان در واکنش به انتشار خبری مبنی بر سیلی زدن یکی از نمایندگان مجلس به مأمور وظیفه راهور در محدوده خط ویژه دروازه دولت پایتخت و بازتاب آن در فضای مجازی اظهار کرد: سردار حسین اشتری بلافاصله دستور ویژه‌ای برای حمایت از حقوق  سرباز وظیفه راهور و پیگیری موضوع  از طریق معاونت حقوقی و بازرسی ناجا صادر کرد. وی  با اشاره به اینکه صیانت از حقوق  آحاد پرسنل ناجا  از دستورات اکید فرمانده ناجا است، گفت: اعتقاد، باور و  تأکید  سردار اشتری  همواره  بر این است که سربازان وظیفه  را نیز چون فرزندان خود  بدانیم  و در صیانت از شخصیت، کرامت انسانی و حق‌وحقوقشان  لحظه‌ای دریغ و درنگ  نکنیم. ایشان بارها به همه فرماندهان تأکید کرده است که این جوانان، امانتی در دستان ما هستند بنابراین اجازه نمی‌دهیم  به ساحت مقدس سبزپوشان خدوم ناجا در هر جایگاه و مقامی توهین و تعدی شود. به گزارش پایگاه خبری پلیس سخنگوی ناجا تأکید کرد:در صورت احراز تقصیر نماینده مجلس، ناجا از حق کارکنان خود به جدیت دفاع خواهد کرد. 

واکنش نایب‌رئیس مجلس
نایب‌رئیس مجلس و رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از پیگیری برخورد یک نماینده با مأمور راهور خبر داد و گفت: همه حتی نمایندگان مجلس در برابر قانون مساوی هستند. به گزارش ایسنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «درگیری نماینده مجلس با سرباز راهور را در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی می‌کنیم و با مقصر قطعاً برخورد قانونی خواهیم کرد. پس از بررسی‌ها، سخنگوی هیئت نظارت نتایج را اعلام خواهد کرد. حفظ حقوق مردم برای ما مسئله اساسی است و همه حتی نمایندگان مجلس در برابر قانون مساوی هستند».

تکذیب شفاهی نماینده
باشگاه خبرنگاران نوشت:عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: بنده با آقای عنابستانی صحبت کرده‌ام و ایشان درگیری فیزیکی خود با مأمور پلیس را به‌طورکلی تکذیب کردند. محمدرضا دشتی اردکانی عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در واکنش به خبر ضرب و شتم مأموران نیروی انتظامی توسط یکی از نمایندگان مجلس و روند بررسی این موضوع در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: اگر گزارشی به دسته هیئت نظارت برسد قطعاً آن را بررسی خواهند کرد، بنده تاکنون استعلام گرفته‌ام هنوز شکایتی به ما واصل نشده است. وی افزود: بنده با آقای عنابستانی صحبت کرده‌ام و ایشان درگیری فیزیکی خود با مأمور پلیس را به‌طورکلی تکذیب کردند. دشتی اردکانی ادامه داد: آقای عنابستانی گفتند که سرباز به من توهین کرد، ولی بنده به‌صورت فیزیکی با وی درگیر نشده‌ام. وی در پایان خاطرنشان کرد: باید این پرونده را در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی کنیم و نتیجه آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

برچسب‌ها:

نظر شما