شناسهٔ خبر: 45265227 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

افزایش ۳۸ هزار واحدی شاخص بورس در شروع هفته

شاخص بورس در پایان معاملات امروز شنبه با افزایش ۳۸۰۹۲ واحدی روبرو شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایبِنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۸۰۹۲ واحدی معادل ۳.۲۲ درصد به یک میلیون و ۲۲۲ هزار و ۷۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴۳۷ واحدی به ۱۸ هزار و ۴۴۷ واحد رسید.

امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز هفته (شنبه چهارم بهمن ماه ۹۹)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۹۴۰ واحدی معادل ۳.۲۲ درصد به رقم ۳۱۸ هزار و ۹۱۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۲۵۲ واحدی معادل ۱.۶۷ درصد، عدد ۴۴۰ هزار و ۳۸۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت  (هم وزن) نیز با افزایش ۴۷۴۳ واحدی به رقم ۲۸۸ هزار و ۲۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۴۸۴۷ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۷ هزار واحد رسید. همچنین   شاخص بازار اول با ۳۴۵۴۹ واحد افزایش به رقم ۸۷۶ هزار و ۶۲۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۳۷۳۵ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۳۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارسان، فولاد، فملی، شستا، کگل، کچاد و تاپیکو با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وامید، وتوصا، آسیا و پرداخت، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۶۱۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۱۵ هزار و ۵۸۷ نوبت معامله و به ارزش ۷۱ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد پارسان(گسترش نفت و گاز پارسیان) با ۱۸.۶۵ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای امین، ثبهساز، ثامید، فسپا و شفن بود. همچنین نماد معاملاتی وتوصا(گروه س توسعه صنعتی ایران‌) با ۱۳.۱۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای آسیا، ثفارس، کلوند، چافست، پدرخش و خکمک بود.

پُرتراکنش‌های بازار امروز

روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی کاما، ثبهساز، ولپارس، ثامید، امین،  سیتا و آسیا به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.

بیشترین عرضه و تقاضا 

بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی پالایش، شپنا، دارا یکم،  وتجارت، شبندر و شتران با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای کدما، خموتور، غگرجی، ثفارس، بکاب، غدام و وآذر بیشترین حجم عرضه را داشتند.

نوسان نماگر صنایع

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایع «ذغال سنگ»، «رادیویی»، «حمل و نقل»، «اداره بازارهای مالی»، «فلزات اساسی» و «فراورده نفتی» با افزایش همراه شدند و شاخص صنعت انتشار و چاپ با کاهش مواجه شد.

نظر شما