شناسهٔ خبر: 45262168 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ثبت نام ۴۸ درصدی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در خراسان شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بیش از ۴۸ درصد از ۹۰۲ نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی در کلاس‌های درس جذب شدند.

صاحب‌خبر -

مهدی مودی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بجنورد، اظهارکرد: براساس آمار، امسال ۹۰۲ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، از تحصیل بازمانده بودند که تا پایان آذرماه بیش از ۴۸ درصد آن‌ها در کلاس‌های درس جذب شدند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۲ درصد از این تعداد هنوز باقی مانده‌اند که از این تعداد، چهار نفر به خارج از کشور و ۱۰۶ نفر به خارج از استان مهاجرت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: ۴۵ کودک با نیاز ویژه نیز که از حضور در کلاس درس بازمانده بودند، شناسایی و برای جذب آنان در آموزش و پرورش استثنایی اقدام شده است.

مودی گفت: ۲۶۱ نفر هنوز شناسایی نشده‌اند که پیگیری‌ها در زمینه شناسایی این دانش‌آموزان با همکاری فرمانداری و بخشداری‌ها در حال انجام است.

وی افزود: ۲۰۵ نفر از والدین کودکان در استان به دلیل نگرانی از بیماری کرونا فرزندان خود را به مدارس نفرستاده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: متاسفانه ۱۶ نفر از این دانش‌آموزان فوت کرده‌اند و همچنین از تعداد باقی مانده ۸ نفر به دلیل مسائل مالی و ۴ نفر به دلیل همکاری نکردن والدین از تحصیل بازمانده‌اند.

وی ادامه داد: ۲۱ کودک بی‌سرپرست هستند که پیگیری برای بازگرداندن همه آن‌ها به کلاس درس در حال انجام است.

انتهای پیام/آ/س

نظر شما