شناسهٔ خبر: 45255198 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درخواست آزادی ۲۵ روزنامه‌نگار فلسطینی زندانی در فلسطین اشغالی

تهران – ایرنا – کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران فلسطینی جمعه شب در بیانیه‌ای خواستار آزادی ۲۵ روزنامه‌نگار فلسطینی محبوس در زندان‌های رژیم صهیونیستی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از القدس العربی، کمیته حمایت از روزنامه نگاران فلسطینی در بیانیه ای اعلام کرد، همچنان ۲۵ روزنامه نگار و خبرنگار فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی محبوس اند.

در بیانیه این کمیته آمده است: ما خطر محدود شدن آزادی کار رسانه ای را به خاطر بازداشت مکرر اصحاب رسانه توسط رژیم اشغالگر اسرائیلی و پیگرد قانونی و نقض آزادی کار حرفه ای آن ها را، بسیار جدی می بینیم.

این بیانیه افزوده است: همچنان ۲۵ روزنامه نگار و خبرنگار با نقض حقوق انسانی و رسانه ای آن ها در زندان هستند و از آن ها بازجویی ها سخت می شود و تحت شکنجه قرار می گیرند.

کمیته حمایت از روزنامه نگاران فلسطینی همچنین از نهادهای حقوق بشری و حقوقی درخواست کردند تا برای توقف سیاست فشار و بازداشت اداری علیه روزنامه نگاران فلسطینی دخالت کرده و برای آزادی آن ها به دون توجیح قانونی در زندان هستند اقدام کنند.

بر اساس گزارش های رسمی فلسطین ۴ هزار و ۴۰۰ فلسطینی از جمله ۴۰ زن و ۱۷۰ کودک در زندان های رژیم صهیونیستی هستند که ۳۸۰ نفر از آن ها بدون اتهام در بازداشت هستند.

نظر شما