شناسهٔ خبر: 45244651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راه ارتباطی ۷۰ روستای کردستان همچنان بسته است

سنندج - ایرنا - مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: علیرغم تلاش‌ راهداران در روز گذشته و بازگشایی راه تعدادی از روستاهای استان، همچنان راه ارتباطی ۷۰ روستای دیگر بخاطر بارش سنگین برف، بسته است.

صاحب‌خبر -

محمد راشد مدرس گرجی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صبح روز گذشته راه ارتباطی ۱۸۰ روستا به علت بارش شدید برف و کولاک مسدود بود که راهداران تا شب گذشته مشغول بازگشایی مسیرها بودند.

وی با بیان این روند بازگشایی از صبح رنیز مجددا از سر گرفته شد اضافه کرد: در این مدت مسیر ارتباطی ۱۱۰ روستا بازگشایی شد و همچنان ارتباط ۷۰ روستای دیگر نیز قطع است.

مدرس گرجی با اشاره به اینکه برخی راهداران از روز پنجشنبه همزمان با آغاز بارش برف در استان در محورهای ارتباطی اصلی و فرعی مستقر شده و در این مدت کمترین استراحت را داشته‌اند، افزود: برخی همکاران ما  علیرغم تاریکی هوا در مسیرهای روستایی مشغول برف روبی بودند و امروز نیز مشغول ماموریت خود هستند.

وی گفت: توصیه می‌شود مسافران فعلا ه از انجام سفرهای غیر ضروری در جاده‌های استان خودداری کنند و در صورت لزوم وضعیت جاده ها را از سامانه ۱۴۱ راهداری از طریق پیام کوتاه، تماس تلفنی، نرم افزار همراه و تارنمای الکترونیکی استعلام کنند.

طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شد.

در طرح زمستانی سال گذشته  ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهند.

نظر شما