شناسهٔ خبر: 4524437 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

هاشمی‌رفسنجانی: 
در همه انسان ها نوعی خودخواهی وجود دارد
ایرنا: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار خانواده‌های شهدا، با بیان اینکه «در همه انسان‌ها نوعی حُب نفس و خودخواهی وجود دارد»، گفت: «اگر خودخواهی با تقدس همراه شود، سازنده می‌شود و بهترین راه اقناع روحیه خودخواهی، نزدیکی به خداوند است». ایشان خطاب به رئیس و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: «آقای روحانی و کابینه‌اش حقیقتا مخلص انقلاب، کشور و مردم هستند و ازاین‌جهت فضای خوبی در اختیار شما قرار گرفته است که باید از این فرصت در اصلاح وضع بنیاد و رسیدگی به مشکلات خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان عزیز بهره ببرید».

فرمانده سپاه:
 اینکه فردی خود را معیار حق بداند در نظام ما منسوخ شده
تسنیم: سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران در واکنش به برخی سخنان مطرح‌شده در همایش بانوی انقلاب، گفت: امروز همه می‌دانند اینکه فردی خود را معیار حق بداند و حریم دائمی برای خود ایجاد کند در نظام ما منسوخ شده و مردم همه را در برابر قانون، برابر می‌دانند. او افزود: بدانیم همین دلواپسان با شنیدن این اظهارات، از این‌گونه افراد محکم‌تر، مؤمنانه‌تر و هوشیارانه‌تر در همه صحنه‌ها همچنان از انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام(ره) و شهیدان دفاع خواهند کرد و ادامه این سخن‌پراکنی‌ها، تنها موجب افزایش نفرت جامعه از آنها می‌شود. 

بعیدی‌نژاد: 
فکت‌شیت آمریکایی به‌هیچ‌وجه چارچوب مذاکرات نیست
ایرنا: عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران گفت: فکت‌شیت آمریکایی همان‌طور که مکررا بنده گفته‌ام و اعضای تیم مذاکره‌کننده بر آن تأکید کرده‌اند، به‌هیچ‌وجه، بیان‌کننده چارچوب مذاکراتی که کرده‌ایم، نیست. حمید بعیدی‌نژاد درباره انتشار فکت‌شیت توسط آمریکا و تأکید مقامات این کشور بر درست‌بودن این فکت‌شیت و اینکه پای تک‌تک بندهای فکت‌شیت خود می‌ایستند، گفت: طبیعی است که آنها پشت فکت‌شیتی که آن را منتشر کرده‌اند، بایستند، اما آن فکت‌شیت، مورد تأیید ما نیست و روایت ما متفاوت است که در اظهارات مسئولان‌مان تبیین و تدوین شده است. وی خاطرنشان کرد: به‌هر‌صورت، اگر احساس شود انتشار فکت‌شیت ایرانی بتواند برای مذاکرات در آینده مؤثر باشد، منتشر می‌شود و اما اگر احساس شود ممکن است حواشی‌ای ایجاد کند که نامناسب باشد، این تصمیم در سطح عالی مقامات اتخاذ می‌شود. 

کری: 
روسیه به فکت‌شیت آمریکایی اعتماد دارد
ایسنا: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، در دو گفت‌وگوی جداگانه با شبکه خبری ای‌بی‌سی و سی‌بی‌اس در رابطه با بیانیه لوزان میان ایران و کشورهای 1+5 و اختلافات موجود بر سر مفاد فکت‌شیت اظهار نظر کرد. او به شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت: اگر به اطلاعات فکت‌شیتی که توسط دولت اوباما در مورد بیانیه لوزان مطرح شده است، اعتماد ندارید می‌توانید صحت و درستی آن را از روسیه بپرسید. او گفت: طرف روسی که از متحدان آمریکا نیز نیست با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که معتقدند مفاد فکت‌شیت منتشرشده توسط دولت اوباما، هم دقیق و هم قابل‌اعتماد است. ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفکس روسیه فکت‌شیت آمریکایی را صحیح و قابل‌اعتماد خوانده بود. 

نظر شما