شناسهٔ خبر: 4518863 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بعیدی نژاد در جمع خبرنگاران:

فکت شیت ایرانی در صورت صلاحدید منتشر می‌شود

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای با بیان اینکه فکت شیت ایرانی آماده است گفت: هر گاه مسئولان اجرایی صلاح بدانند این متن را منتشر خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو» بعیدی نژاد عضو تیم مذاکره کننده هسته ای درجمع خبرنگاران با بیان اینکه فکت شیت ایرانی آماده است گفت: هر گاه مسئولان اجرایی صلاح بدانند این متن را منتشر خواهیم کرد.


وی در پاسخ به سوالی در خصوص زمان اعلام توافق جامع و اجرای آن که برخی عنوان می کنند این فاصله شش ماه است تصریح کرد: تدوین جزئیات زمان بر است و نمی توانیم ارزیابی دقیقی از زمان آن داشته باشیم اما شش ماه زمان واقع بینانه ای نیست و کوتاه تر از آن خواهد بود.


عضو تیم مذاکره کننده هسته ای درباره انتشار فکت شیت توسط امریکا و تأکیدات مقامات این کشور بردرست بودن آن گفت: طبیعی است که آنها پای چیزی که خودشان منتشر کرده اند بایستند اما آن فکت شیت مورد تأیید ما نیست و روایت ما متفاوت است که در اظهارات مسئولامان تبیین شده است.


وی همچنین در خصوص عمل به تعهدات طرف مقابل در توافق ژنو افزود: توافق ژنو برنامه مشترک به طور کامل اجرا شده و تا ۱۱ تیر ماه اجرایی خواهد بود که روند آن به خوبی پیش می رود.


عضو تیم مذاکره کننده هسته ای در پاسخ به این سوال که زمان و مکان دور بعدی مذاکرات چه زمانی است گفت: مذاکرات آینده در سطح معاونان خواهد بود اما زمان و مکان آن مشخص نشده است.


وی در پایان در باره لغو تحریم های اولیه و ثانویه امریکا خاطرنشان کرد: تحریم های ثانویه در برابر تحریم های اولیه می باشد. تحریم های اولیه تحریم هایی است که دولت امریکا در مورد شرکت ها در مبادلات تجاری با ایران وضع کرده که نیاز به مذاکرات دو جانبه دارد و به هیچ وجه در برنامه ما نیست چرا که تحریم ها برای ما آشناست که از زمان گروگانگیری اعمال شده و ما به هیچ وجه آنها را نپذیرفته و آن را ظالمانه می دانیم.

 

نظر شما