شناسهٔ خبر: 45231863 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پرداخت هزینه درمان بیماران کرونایی/ هدیه مسجدی‌ها به خانواده‌های مسیحی

امام جماعت مسجد حضرت قائم(عج) با بیان اینکه خانواده‌های ارمنی همجوار مسجد ما زندگی می‌کنند که هرساله در ایام سال نو میلادی به آنان سرمی‌زنیم، گفت: امسال نیز این برنامه اجرا شد و هدایایی به آن‌ها از طرف مسجد تقدیم کردیم.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام عباس اوتارخانی امام جماعت مسجد حضرت قائم(عج) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهارداشت: این مسجد در خیابان سعدی تهران و در جنب بیمارستان امیراعلم قرار دارد که از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا تلاش کردیم، پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی را به بهترین شکل اجرایی کنیم.

اقدامات صورت گرفته برای رعایت پروتکل‌ها

وی افزود: نصب دستگاه ضدعفونی دست، جایگزینی مهرهای سنگی به جای تربیت و ضدعفونی روزانه آنها، ارائه دستمال کاغذی همراه با مهرها، الزامی بودن استفاده از ماسک، توزیع رایگان ماسک میان نمازگزاران، ضدعفونی مسجد و تعبیه روند گردش هوا در مسجد و استفاده از دستگاه تب سنج و اکسیژن سنج و ... از مهمترین اقدامات مسجد برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.

 

اوتارخانی اضافه کرد: با نصب پوسترها و بنر در محیط مسجد تلاش کردیم تا اطلاعات مورد نیاز را به نمازگزاران در خصوص بیماری کرونا ارائه کنیم. در زمان برپایی نمازجماعت نیز تلاش شد تا در بین دو نماز توصیه‌های لازم در خصوص کرونا به نمازگازارن ارائه شود. همچنین به تناوب پزشک نیز در مسجد مستقر شد تا نمازگزاران را معاینه کند.

توزیع بیش از هزار بسته معیشتی میان نیازمندان

امام جماعت مسجد حضرت قائم(عج) با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا بخشی از جامعه متاسفانه درگیر مشکلات اقتصادی و معیشتی شد، تصریح کرد: با کمک مردم در چندین نوبت در مجموع بیش از هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع کردیم. همچنین در چند مرحله نیز پرداخت اجاره بهای خانه نیازمندان محله انجام شد.

وی اضافه کرد: باتوجه به همجواری مسجد با بیمارستان امیراعلم، پرداخت هزینه درمان بیماران کرونایی نیازمند و یا تهیه اتاق در مسافرخانه و هتل برای همراهان بیماران شهرستانی انجام شد که همه با جمع‌آوری کمک‌های مردمی انجام شده است.

 

انجام غربالگری خانه به خانه بیماران

اوتارخانی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مسجد در قالب طرح حاج قاسم سلیمانی غربالگری خانه به خانه مردم بود، تصریح کرد: این طرح به همت پایگاه بسیج مسجد اجرایی شد که الحمدلله یک مرتبه تمامی خانه‌های محله ارزیابی شد و اطلاعات بیماران و افراد مشکوک به بیماری احصا شد و اقدامات لازم نیز صورت گرفت.

 

تقدیر از ۲۰۰ پرستار بیمارستان امیراعلم

امام جماعت مسجد حضرت قائم(عج) با اشاره به اینکه در روز پرستار، تقدیر از این مدافعان خط اول مقابله با بیماری کرونا صورت گرفت، گفت: هرساله این تقدیر از سوی مسجدی‌ها انجام می‌شد اما امسال به دلیل کرونا ویژه‌تر بود که از ۲۰۰ پرستار بیمارستان امیراعلم با اهدای هدایایی تقدیر شد.

 

هدیه مسجدی‌ها برای خانواده‌های مسیحی

وی با بیان اینکه همجوار با مسجد خانواده‌های ارمنی زندگی می‌کنند که هرساله در ایام سال نو میلادی به آنان تبریک گفته می‌شد، افزود: امسال نیز این برنامه اجرایی شد و به خانه برخی از آن‌ها سر زدیم و میلاد حضرت مسیح(ع) را تبریک گفتیم و هدایایی به آن‌ها از طرف مسجد تقدیم کردیم.

اوتارخانی با اشاره به برنامه پیش‌روی این مسجد تصریح کرد: باتوجه به در پیش بودن ایام شب عید بنا داریم تهیه بسته‌های غذایی و همچنین لباس نو را در دستور کار داشته باشیم تا ان شاء الله میان نیازمندان توزیع کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما