شناسهٔ خبر: 45228684 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

دست دوستی ابومازن به سمت اسد - مردم سالاری آنلاين

یک پایگاه عرب زبان از تلاش رئیس تشکیلات خودگردان برای نزدیک شدن به نظام سوریه خبر داده است.

صاحب‌خبر - به گزارش مهر، پایگاه العرب آنلاین در مطلبی با عنوان "ابومازن از فرصت فرار حماس استفاده کرده و دست خود را به سوی دمشق دراز کرده است"، آورده است : ابومازن طرحی را برای حل مشکل اردوگاههای فلسطینی در سوریه شامل بازگرداندن املاک جنبش فتح، بازگرداندن املاکی که گروه فتح الانتفاضه بر آن مسلط است و نیز شهرک فرزندان شهدا ارائه داده است.
این پایگاه بیان کرد: ابومازن در تماسهایی که با "بهجت سلیمان" سفیر سوریه در امان داشته است، خواستار شناسایی کشور فلسطین، تبدیل دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین به سفارت و گشایش سفارت فلسطین در سوریه شده است.
العرب آنلاین می افزاید: بر اساس اطلاعات موجود به نقل از منابع سوری، ابومازن پیشنهاد اعزام هیئتی فلسطینی را به سوریه برای افتتاح سفارت مطرح کرده است.
این پایگاه می نویسد: بر اساس اطلاعات موجود دولت فلسطین تمایل خود را برای بی طرفی اردوگاه الیرموک و همه اردوگاههای دیگر فلسطینی ها در بحران سوریه اعلام کرده است و ابومازن بر دخالت نکردن در امور سوریه اصرار دارد و این موضوع را به اطلاع همه گروههای فلسطینی رسانده است.
پایگاه فوق می افزاید: ابومازن در نامه خود به بشار اسد بر پایان بحران سوریه، تشکیل کمیته ای مرکب از گروههای فلسطینی و کمیته مردمی برای برقراری ثبات در اردوگاههای فلسطینی ها در سوریه و به منظور مشخص شدن اخلالگران در این اردوگاه تاکید کرده است.
این پایگاه می نویسد: ناظران امور هدف از طرح ابومازن را حفظ جان فلسطینی ها در داخل سوریه دانسته اند، اما این موضوع به بحران موجود میان دمشق و حماس نیز مربوط می شود.
العرب آنلاین بیان کرد: ناظران بر این باورند که خلاء حماس شاید یکی از مهمترین دلایل نزدیک شدن ابومازن به دمشق با وجود اختلافات تاریخی میان طرفین باشد و به احتمال زیاد دمشق طرح ابومازن را نه فقط با هدف انتقام گیری از حماس، بلکه با هدف شکستن محاصره خود قبول خواهد کرد.

نظر شما