به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، امروز چهارشنبه یکم بهمن ماه با حضور در استان خوزستان با معاونین آموزش ابتدایی مناطق ۴۰ گانه استان به صورت مجازی به گفتگو نشست.
در این نشست تخصصی پس از ارائه گزارش دستاوردها و چالش های آموزش و پرورش استان که توسط مودت مدیر کل و موسوی معاون آموزش ابتدایی استان صورت گرفت؛ به تبیین فرصت ها و چالش ها در دوران شیوع بیماری کرونا پرداخت.
حکیم زاده در بیان ارزش آموزش حضوری اظهار کرد: هرچند آموزش مجازی فرصت های جدیدی را پیش روی معلمان، دانش آموزان و خانواده ها قرار داده است، لکن چالش هایی هم در پی دارد که از جمله این چالش ها می توان به عدم دسترسی همه دانش آموزان به امکانات فناوری و پیامدهای روحی آن برای این دانش آموزان و عدم امکان حمایت برخی از خانواده ها به دلیل سواد ناکافی و نمایان شدن بیش از پیش نابرابری شرایط دانش آموزان اشاره کرد.
معاون آموزش ابتدایی بیان کرد: ما باید از مسئول آموزش بودن به مسئول یادگیری شدن تغییر نگرش دهیم و میزان یادگیری دانش آموزان را رصد کنیم و برای آن دسته از این عزیزان که یادگیری به شکل مطلوب محقق نشده است برنامه داشته باشیم.
وی افزود: انتظار ما از معلمان و آموزگاران این است که با ارائه راهکارهای بهینه و عملی برای این پایش، ما را در رفع مشکلات و چالش های موجود یاری نمایند.
معاون آموزش ابتدایی در خصوص ثبت نام ۴۰ درصدی پیش دبستانی ها در استان خوزستان گفت: می بایست ضمن ارائه برنامه های مناسب و آموزش های موردنیاز نوآموزان، تدابیری اتخاذ گردد که این آمار افزایش یابد.
حکیم زاده در پایان پس از استماع مطالب عنوان شده از سوی معاونین آموزش ابتدایی استان، با این عزیزان به بحث و گفتگو نشست.
معلمان مسئول یادگیری دانشآموزان هستند
معاون آموزش ابتدایی بیان کرد: ما باید از مسئول آموزش بودن به مسئول یادگیری شدن تغییر نگرش دهیم و میزان یادگیری دانش آموزان را رصد کنیم و برای آن دسته از این عزیزان که یادگیری به شکل مطلوب محقق نشده است برنامه داشته باشیم.
صاحبخبر -
نظر شما