شناسهٔ خبر: 45211772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فعالیت 25 سلامت‌کده در کشور/ طب مدرن و سنتی باید در درمان کرونا در کنار هم باشند

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از فعالیت 25 سلامت‌کده در کشور خبر داد و گفت: باید در درمان بیماری کرونا دو مکتب طب رایج و سنتی در کنار هم باشند و از ظرفیت‌های هر دو در راستای ارتقای سلامت و بهبود علائم بیماران استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب‌دا، نفیسه حسینی یکتا در حاشیه افتتاح سلامت‌کده ارائه دهنده خدمات سرپایی به بیماران کرونایی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر در راستای توسعه خدمات‌رسانی به بیماران باید با استفاده از طب تلفیقی درکنار طب رایج، از خدمات طب ایرانی و مکمل برای بیماران کرونایی به شکل مناسبی استفاده کرد.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کشورهای دارای مکاتب غنی طب سنتی برای کمک به کنترل بیماری کرونا از این ظرفیت استفاده و به عنوان یکی از ابزارهای درمانی معرفی کردند، افزود: بنابراین توصیه‌های طب سنتی می‌تواند در درمان بیماری کووید -19 و پیشگیری از این بیماری کمک کننده باشد.

وی با رد برخی از ادعاها در خصوص استفاده از ترکیب خاص در درمان بیماری کووید-19 بدون نیاز به درمان‌های رایج و داروهای شیمیایی عنوان کرد: باید در درمان بیماری کرونا دو مکتب طب رایج و سنتی در کنار هم باشند و از ظرفیت‌های هر دو در راستای ارتقای سلامت و بهبود علائم بیماران استفاده شود.

حسینی‌یکتا با بیان اینکه از ابتدای همه‌گیری بیماری کرونا تاکنون 90 طرح تحقیقاتی بر پایه طب سنتی و ایرانی در سامانه کارآزمایی ایران به ثبت رسیده که از این تعداد 45 طرح تکمیل و نتایج آن نیز به وزارت بهداشت اعلام شده است، تصریح کرد: برخی از این طرح‌ها درکمیته‌های تخصصی سازمان غذا و دارو به عنوان داروی کمک به درمان کرونا مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند و برخی نیز در حال طی کردن دریافت مجوز هستند.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه درحال حاضر 25 سلامتکده در سطح کشور فعال است خاطر نشان کرد: خدمات ارائه شده در این مراکز بر اساس دستورالعمل‌های پیشگیرانه و کمک درمانی که از سوی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/70066/ح

نظر شما