شناسهٔ خبر: 45197188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی خراسان رضوی نسبت به باران و کولاک برف در این استان هشدار داد

مشهد- ایرنا- هواشناسی خراسان رضوی روز سه‌شنبه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش باران و کولاک برف و افت شدید دمای هوا از روز پنجشنبه هفته جاری در این استان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی، در این اطلاعیه که در قالب هشدار شماره ۴۳ سطح نارنجی صادر شده آمده است: این استان از روز پنجشنبه تحت تأثیر سامانه‌ ناپایدار قرار خواهد گرفت که پیامد آن بارش باران و برف، احتمال رعد و برق، بارش تگرگ بویژه در نیمه شمالی استان، وزش باد شدید و کاهش محسوس دمای هوا است.
بر این اساس باران و وزش باد شدید در خراسان رضوی به تناوب تا اوایل وقت شنبه هفته آینده و ماندگاری هوای سرد تا روزهای پایانی هفته آینده تداوم خواهد داشت.
طبق این اطلاعیه با فعالیت این سامانه دمای هوای روزانه در مناطق مختلف استان خراسان رضوی بین ۱۲ تا ۱۵ درجه سلسیوس و دمای هوای شبانه بین هشت تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت و در مناطق سردسیر استان حداقل دمای هوا به کمتر از ۱۰ درجه زیر صفر خواهد رسید.
هواشناسی خراسان رضوی نسبت به کولاک برف، تشکیل مه، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها و معابر بویژه در نیمه شمالی استان هشدار داده و به تنظیم دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها، محافظت از تأسیسات کشاورزی، تأمین سوخت کافی، همراه داشتن تجهیزات زمستانی، احتیاط در رفت و آمدهای جاده‌ای و خودداری از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات تاکید کرده است.

نظر شما