شناسهٔ خبر: 45195180 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سایه کمبود نقدینگی بر سر شهر زیر زمینی

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران کمبود نقدینگی را مهم‌ترین مشکل متروی تهران عنوان کرد و گفت: با تمام توان برای سرویس دهی مطلوب به مسافران شهر زیر زمینی تلاش می‌کنیم. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان- فرنوش نوبخت درباره وضعیت مترو تهران اظهارداشت: تمامی تلاش خود را کرده ایم تا بر اساس چشم انداز پیش بینی شده به عنوان شرکتی سرآمد در حمل و نقل شهری با رویکرد دقت، سلامت و سرعت بهترین خدمات رسانی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این سنوات گذشته تاکنون که به عنوان مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران در حال خدمت رسانی به شهروندان هستم همیشه سعی کرده ام به جای بیان مشکلات راه کاری برای سرویس دهی مناسب‌تر ارائه دهیم و این موضوع را با کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها به اثبات رسانده ایم.

نوبخت گفت: کار در متروی تهران یک کار تیمی است و این مهم بدون همکاری و تک تک پرسنل محقق نمی‌شود، اما توانسته ایم در این سال‌ها با تمام مشکلات و کمبود‌ها طی ۲۹ مرحله سرفاصله حرکت قطار‌ها در خطوط هفتگانه را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: در حال حاضر سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۲ سه دقیقه، درخطوط ۱ و ۴ سه و نیم دقیقه، در خط ۳ شش دقیقه، در خط ۶ سرفاصله حرکت قطار‌ها پانزده دقیقه و در خط ۷ ده دقیقه اجرا می‌شود.

این در حالیست که اگر منابع مالی لازم برای اورهال کردن قطار‌ها تامین و ناوگان مورد نیاز خریداری و در اختیار شرکت بهره برداری مترو قرار گیرد و همچنین پایانه‌های خطوط تکمیل و تحویل این شرکت شود، می‌توانیم سر فاصله حرکت قطار‌ها را در خطوط مترو دو دقیقه هم اجرا کنیم.
 
بیشتر بخوانید:
تا پایان سال ۱۰ ایستگاه مترو در تهران افتتاح می‌شود

وی با اشاره اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سفر شهری در تهران و حومه انجام شد گفت: آمار جابجایی مسافر با مترو باید براساس چشم اندازِ حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تا سال ۱۴۰۴ به رقم ۷ میلیون سفر در روز برسد.

وی تصریح کرد: متروی تهران و حومه به عنوان وسیله حمل و نقل سبز مطرح است و در کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی بسیار تاثیر گذار است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه گفت: بیش از سه چهارم نیاز انرژی دنیا ازسوخت‌های فسیلی شامل نفت، بنزین و گاز تامین می‌شود که آلایندگی بالایی دارند و موجب افزایش آلودگی هوا و گرم شدن زمین می‌شوند.

نوبخت با بیان اینکه در شرایط حاضر با توجه به افزایش آلودگی هوا در دنیا کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی یک دغدغه جهانی است و بهترین راه کار برون رفت از این شرایط کاهش استفاده از خودرو شخصی و افزایش حمل و نقل عمومی پاک همچون مترو است خاطرنشان کرد: استفاده از مترو به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی درون شهری پاک، ایمن و سریع می‌تواند صرفه جویی بسیاری در مصرف سوخت‌های فسیلی داشته باشد که این امر تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا دارد.

نوبخت در پایان گفت: با استفاده حداکثری از تجهیزات تلاش کرده ایم تا چرخ‌های متروی تهران حتی یک لحظه هم از حرکت باز نمانند.

انتهای پیام/

نظر شما