شناسهٔ خبر: 45193398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاهش ۱۵ تا ۲۰ درجه ای هوا در گیلان

رشت - ایرنا- سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش متوسط ۱۵ تا ۲۰ درجه ای دما از روز چهارشنبه تا جمعه در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

شبنم هادی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از عصر و شب سه شنبه با شمالی شدن جریانات سطح زمین و روند کاهش دما ، بارندگی،  بارش برف و باران و مخلوط برف و باران و وزش باد، بعضی نقاط شدید تا اواخر هفته پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: از عصر و  شب چهارشنبه تا جمعه برخی نقاط جلگه ای مخلوط برف و باران ، بارش برف، مه آلود بودن هوا و یخبندان را  شاهد خواهیم بود .

وی اظهار داشت:  با نفوذ سامانه بارشی ؛ بارندگی و بارش برف ، وزش باد گاهی شدید و خیلی شدید و  کاهش دما به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد در مناطق مختلف استان و در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف بعضی نقاط شدید مورد انتظار است.

هادی نژاد همچنین به آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها،  سیلابی شدن مسیل‌ها،  لغزش و رانش ، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها،  اختلال در تردد محورهای کوهستانی ، کولاک برف و احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات و دامنه های مناطق کوهستانی هشدار داد و  فراهم کردن تمهیدات لازم توصیه کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان،  بیشینه و کمینه دمای استان را نیز  طی شبانه روز گذشته مربوط به فومن با ۲۶ درجه سانتی گراد و  جیرنده با چهار درجه سانتی بالای صفر عنوان کرد.

به گزارش ایرنا،  طی یک هفته اخیر و حتی صبح امروز شاهد وزش باد گرم در برخی نقاط استان بودیم که طی چندین روز قبل دمای هوا دریکی از مناطق سیاهکل به بیش از ۲۹ درجه رسید و بیشتر شهرهای گیلان نیز دمای ۲۶ درجه سانتی گراد را در واپسین روزهای نخستین ماه زمستان تجربه کردند.

نظر شما