شناسهٔ خبر: 45190574 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شهردار تهران:

شهرداري به تنهايي نمي‌تواند بار مشکل آلودگي و ترافيک تهران را بر دوش بکشد/ 60 درصد آلودگي‌ها مربوط به آلودگي‌هاي متحرک و مصرف سوخت فسيلي است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- شهردار تهران گفت: حل مشکل آلودگی و ترافیک تهران یک موضوع حاکمیتی است و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند بار آن را بر دوش بکشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم آیین تجلیل از سفیران هوای پاک، افزود: ترافیک و آلودگی مشکل کلان شهرهاست. این مشکل لاینحل نیست و امکان حلش وجود دارد. اگر نمودار دو دهه شهر تهران را نگاه کنیم، می‌بینیم میزان آلاینده‌ها روند کاهشی داشته است. ما در کشور منابع نفتی فراوان داریم. مشتقات حاصل این نفت مثل گازوئیل میزان گوگرد بالایی دارد. کیفیت این مشتقات تاثیر زیادی در آلودگی هوا دارد.
وی گفت: اجرای قانون هوای پاک در سال 96 به تصویب رسید که 18 دستگاه در آن نقش دارد و بیشترین نقش ما در آینده قانون توسعه حمل و نقل عمومی است. حل مشکل آلودگی و ترافیک تهران یک موضوع حاکمیتی است و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند بار آن را بر دوش بکشد.
حناچی افزود: شاخص‌های آلودگی امسال سختگیرانه‌تر بود. اثبات شده در شیوع و افزایش بیماری کرونا آلودگی تاثیرگذار است. کانون‌های آلودگی نزدیک صنایع سنگین یا نیروگاه هاست که عکس‌های سال گذشته در مقایسه با امسال شرایط حادتری را نشان می‌دهند.
وی گفت: 60 درصد آلودگی‌ها مربوط به آلودگی‌های متحرک و مصرف سوخت فسیلی است. هیچ راهی جزء کنترل آلاینده‌ها و کاهش مصرف سوخت فسیلی وجود ندارد. این راه همش بر عهده دولت نیست و رابطه مستقیم بین دولت و مردم دارد. راه حل مبارزه با آلودگی هوا تغییر شیوه زندگی است که هر کسی با برنامه ریزی می‌تواند قدم اول را در استفاده از دوچرخه و یا استفاده کمتر از ماشین بر دارد.
حناچی افزود: آلوده‌ترین شهر‌های جهان مثل پکن تجربیات موثری با مدیریت یکپارچه در کنترل آلاینده‌ها دارند.

نظر شما