شناسهٔ خبر: 45187135 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کارت زرد مجلس به وزیر امور خارجه

نمایندگان مجلس از پاسخ های وزیر امور خارجه قانع نشدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان ، در ادامه جلسه علنی صبح امروز سه شنبه 30 دی سوال جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد از وزیر امور خارجه در مورد اینکه چرا سه هفته بعد از شهادت سردار سلیمانی کد مذاکره با آمریکا را مطرح کرده اید، مطرح شد و پس از پاسخ های وزیر امور خارجه کریمی قدوسی اعلام کرد که از این پاسخ ها قانع نشده است و آن را به رای مجلس بگذرند.

 

نمایندگان نیز با 55  رای موافق، 137 رای مخالف و 18 رای ممتنع اعلام کردند که از پاسخ های ظریف قانع نشدند.

 

جواد کریمی قدوسی در طرح سوال خود از وزیر امور خارجه گفت: امروز سالروز صدور پیام امام راحل به اتحاد جماهیر شوروی که این نامه را خطاب به صدر هیئت رییسه اتحاد جماهیر شوروی نوشتند. در این نامه امام راحل خبر از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و همچنین ایالات متحده آمریکا داد و امروز یک روز تاریخی است که ما شاهد فروپاشی آمریکا هستیم.

 

وی خطاب به وزیر امور خارجه گفت: سوال من درباره مصاحبه ما بعد از شهادت سردار سلیمانی است که البته موارد زیادی در این باره وجود دارد، تنها بنده به این مصاحبه اشاره می کنم. شما بعد از شهادت سردار اعلام کردید که همچنان آماده مذاکره با آمریکا هستیم. یک هفته قبل از آن هم با برگمن افسر رژیم صهیونیستی ملاقاتی داشتید و این شهادت زیرساخت هایی را فراهم کرد.

وی گفت: نماد این شهادت برجام بود. برجامی که چند روز قبل هم خطاب به اروپایی ها اعلام کردید ایران برجام را زنده نگه داشته است اما برجام مرد و بوی گند آن مردم را آزرده کرد و این مجلس انقلابی با اقنون انقلابی خود آن را دفن می کرد.

پایان پیام/33

نظر شما