شناسهٔ خبر: 45182251 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

ورود سپاه پاسداران برای خاموش کردن آتش پارک ملی گلستان

آب پاشی هوایی برای خاموش کردن آتش منطقه سخت گذر «دره‌شمالی» در ارتفاعات پارک ملی گلستان با استفاده از یک فروند بالگرد هوافضای سپاه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: بالگرد سپاه بعد از انجام پرواز شناسایی از محل آتش‌سوزی، با فرود در روستای تنگراه و آبگیری، تاکنون پنج مرحله آب‌پاشی در منطقه انجام داد.
محمدرضا کنعانی ، افزود: نیروهای مستقر در محدوده آتش سوزی، رهاسازی آب توسط بالگرد را در اطفای حریق موثر دانستند که امیدواریم با تداوم عملیات بالگرد، حریق منطقه دره شمالی پارک ملی گلستان به طور کامل مهار شود.
وی ادامه داد: از دیروز با استفاده از ۶۰ نیروی تازه نفس سپاه، ارتش، هلال احمر و اهالی بومی تلاش‌ برای خاموش کردن آتش این پارک حفاظت شده بیشتر شده است.
همچنین بالگرد هلال احمر که قصد اعزام نیرو به منطقه درگیر آتش را داشت به دلیل پایان مجوز، موفق به پرواز نشد که به گفته فرماندار گالیکش (که آتش سوزی در این شهرستان اتفاق افتاده) با تمدید مجوز، این بالگرد عصر دیروز راهی پارک ملی گلستان شد.
با اعزام‌تانکر سوخت بالگرد به فرودگاه کلاله مشکلی برای تعدد پرواز بالگردها وجود ندارد.
آتش سوزی جنگل‌های گلستان که ۲۰ دی و با شعله‌ور شدن در بخشی از عرصه‌های جنگلی گرگان آغاز شده بود از چند روز گذشته به پارک ملی گلستان رسید و با وجود تلاش گسترده نیروهای امدادی همچنان در بخش‌های گوناگون این منطقه حفاظت شده زبانه می‌کشد.
شواهد و بررسی‌ها نشان می‌دهد، بخش عمده آتش در کف جنگل و روی برگ‌های خشک و ریخته شده پاییزی است و در این میان برخی درختان خشک و پوسیده نیز دچار آتش سوزی شده‌اند.

نظر شما