شناسهٔ خبر: 45177968 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تکرار بیانیه‌های بی‌خاصیت لندن درباره تداوم اشغالگری در کرانه باختری

لندن – ایرنا – وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه با صدور بیانه‌ای تکراری نسبت به تصمیم رژیم صهیونیستی برای برای احداث ۸۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری واکنش نشان داد و به طور جدی ابراز نگرانی کرد؛ بیانیه‌ای که عملا خاصیتی برای کسانی که سرزمین‌هایشان اشغال شد، ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امورخارجه انگلیس منتشر شده آمده است؛ تصمیم اسرائیل می‌تواند آینده مذاکرات صلح با فلسطین را به خطر بیندازد.

شهرک سازی در کرانه باختری بر اساس این بیانیه، ناقض قوانین بین‌المللی است و ماندگاری راه حل تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل را به خطر می‌اندازد. لندن در بیانیه یادشده خواستار توقف فوری شهرک‌سازی در قدس شرقی و سایر مناطق کرانه باختری شد.

در هفته‌های اخیر رژیم صهیونیستی برنامه‌های ساخت و ساز صدها واحد مسکونی را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین  پیش از این که بایدن رسماً روی کار آید، تصویب کرده است.

رژیم اشغالگر قدس در هفته‌های اخیر که حامی اصلی اقدام های غیرقانوی آنها «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکست خورد، تحرکات خود در تخریب منازل فلسطینیان و دستگیری جوانان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری را شدت بخشیده‌اند.

وزارت خارجه فلسطین نیز چند روز پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در واپسین روزهای ریاست جمهوری ترامپ اقدام های  خود را برای گسترش شهرک‌سازی‌ها افزایش داده است.

احداث واحدهای جدید شهرک‌سازی نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این قطعنامه که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (۳دی ۹۵) با رای مثبت ۱۴ عضو و تنها رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید، ضمن غیر قانونی خواندن شهرک‌سازی در خاک فلسطین، از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که عملیات شهرک‌سازی را متوقف کند.

اتحادیه اروپا نیز دیروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای از سران رژیم صهیونیستی خواست تا از تصمیم خود برگشته و در مسیر اعتماد سازی در راستای از سرگیری مذاکرات معنادار با فلسطین گام بردارند.

نظر شما