شناسهٔ خبر: 45142478 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با حضور معاون وزیر کار؛

نشست پیگیری مصوبات مناطق ویژه اقتصادی در بندر امام خمینی برگزار شد

با حضور معاون وزیر کار، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان، مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی بندر امام خمینی و پتروشیمی، فرماندار، نماینده مجلس و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی جلسه‌ای جهت پیگیری مصوبات کمیسیون کارگری شهرستان بندر ماهشهر مبنی بر اجرای مقررات اشتغال و قوانین کار در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و کشتی‌رانی استان خوزستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، این جلسه که پیش از ظهر امروز شنبه ۲۷ دی‌ماه برگزار گردید با توضیحاتی توسط مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی بندر امام خمینی و پتروشیمی آغاز شد.

در ادامه این جلسه نمایندگان تشکل‌های کارگری به بیان مشکلات صنفی خود پرداختند.

در ادامه جلسه، شاکرمی معاون کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: آنچه تحمل کارگر و مردم را پایین می آورد احساس تبعیض است که باید کاری کنیم که پیروی از قانون اولویت همه ما باشد.

وی ادامه داد: هر جا که در قوانین مناطق ویژه و آزاد دچار ابهام هستیم باید به قانون سرزمین اصلی برگردیم. داشتن تشکلات کارگری و کارفرمایی، قانونی است که برای کارگران و کارفرمایان دیده شده، باید در این مناطق بازرسی کار تقویت شود.

شاکرمی گفت: در مناطق ویژه و آزاد براساس قانون سرزمین مادری باید نظام حقوق و طرح طبقه‌بندی مشاغل اجرا شود ولی اگر در این مناطق طرحی دارند که نافی این قانون نیست می‌توانند آن را اجرا کنند و الزاما مجبور به تبعیت از قانون سرزمین مادری نیستند.

وی افزود: به‌زودی یک گروه تخصصی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی مشکلات موجود در مناطق ویژه به خوزستان اعزام می‌شود.

WhatsApp Image 2021-01-16 at 10.29.49 AM

نظر شما