شناسهٔ خبر: 45139721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیشرفت ۶۰ درصدی احداث تونل مدیریت سیلاب غرب تهران

تهران- ایرنا- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از پیشرفت ۶۰ درصدی عملیات احداث تونل جمع آوری و هدایت آبهای سطحی محدوده بزرگراه فتح به عنوان بزرگ‌ترین تونل مدیریت سیلاب غرب پایتخت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، صفا صبوری دیلمی در این باره گفت: عملیات سازه ای ۲ هزار و ۲۳۴ متر از طول این تونل ۴هزار و ۲۰۰ متری که با استفاده از دستگاه حفار TBMساخته می‌شود، با موفقیت به اتمام رسیده و تلاش برای تکمیل آن به طور شبانه روزی ادامه دارد.

وی با بیان آنکه احداث شبکه مدیریت سیلاب بزرگراه فتح علاوه بر این تونل ۴ هزار و ۲۰۰ متری، شامل اجرای عملیات لوله رانی با استفاده از دستگاه حفار Microtbm نیز خواهد بود، افزود: این اقدام  شامل ۲۰۶۲ متر عملیات لوله رانی به قطر ۱۶۰۰ میلیمتر با فناوری پایپ جکینگ بوده و پیشرفت عملیات اجرای آن به مرز ۷۸ درصد رسیده است.  

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با بهره برداری از شبکه مدیریت سیلاب بزرگراه فتح، گذردهی ایمن سیلاب و روان‌آب‌ها در این محدوده از پایتخت تضمین شده و بخش قابل توجهی از روانآب‌های مناطق ۲۱ و ۲۲ به رودخانه کرج انتقال خواهد یافت.

بنابر این اعلام، تکمیل پروژه‌های مدیریت سیلاب در محدوده بزرگراه های فتح، آزادگان، شهید لشکری و آزادراه تهران- کرج، در راستای تامین ایمنی بزرگراه های تهران مقابل خطر سیلاب و تحقق اهداف تعیین شده در طرح جامع مدیریت آب های سطحی، به صورت همزمان ادامه دارد.

نظر شما