شناسهٔ خبر: 45126707 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دستور دونالد ترامپ برای گسترش حوزه فعالیت‌های سنتکام

روزنامه وال استریت ژورنال از دستور دونالد ترامپ برای در برگرفتن رژیم صهیونیستی در حوزه فعالیت‌های سنتکام خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که روز‌های پایانی خود را در کاخ سفید سپری می‌کند، دستور داده است تا حوزه فعالیت سنتکام شامل رژیم صهیونیستی شود.

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: مقامات آمریکایی روز پنجشنبه اعلام کردند دونالد ترامپ دستور داده تا ستاد فرماندی مرکزی آمریکا (موسوم به سنتکام) گسترش یابد تا شامل اسرائیل شود. این اقدام، بازساماندهی بنیان دفاعی آمریکا در لحظات پایانی است که گروه‌های هوادار اسرائیل دیر زمانی است که برای تشویق همکاری‌ها علیه ایران از آن دفاع می‌کنند.

به نوشته وال استریت ژورنال، این اقدام آمریکا به معنای آن خواهد بود که فرماندهی مرکزی آمریکا بر سیاست نظامی آمریکا که شامل رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی می‌شود، نظارت خواهد داشت؛ مسأله‌ای که به نوع خروج از دهه‌ها ساختار حاکم بر سنتکام بود که به سبب اختلاف‌ها میان رژیم صهیونیستی و همپیمانان عرب پنتاگون اجرا می‌شد.

این اقدام ترامپ، تازه‌ترین مورد از کار‌های وی است که در راستای شکل دادن و به ارث نهادن دستور کار امنیت ملی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا صورت می‌پذیرد. طبق اعلام وال استریت ژورنال، این فرمان که به تازگی صادر شده است، هنوز از سوی دونالد ترامپ علنی نشده است. همچنین یک مقام تیم انتقالی بایدن از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرد.

این اقدام دونال ترامپ ژنرال‌های آمریکایی در خاورمیانه را برای تعامل با کشور‌های عربی بدون آنکه آن‌ها روابطی نزدیک با اسرائیل داشته باشند، فعال می‌کند.

در پی امضای «پیمان ابراهیم» که به عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با برخی کشور‌های عربی از جمله امارات و بحرین منجر شد، گروه‌های هوادار اسرائیل فشار‌های خود را برای آنکه سنتکام مسئولیت عملیات‌های نظامی و نیز برنامه ریزی‌هایی که شامل اسرائیل نیز شود را بر عهده بگیرد، افزایش یافته بود؛ اقدامی که با هدف شکل دادن همکاری‌های عمیق‌تر میان رژیم صهیونیستی و همسایگان عرب این کشور صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/

نظر شما