شناسهٔ خبر: 45113392 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

خدمات غربالگری کرونا در کاروان سلامت احسان بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان جضرت امام

کاروان سلامت احسان به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) با خدماتی از قبیل غربالگری و ارائه خدمات پزشکی در روستا‌ها و مناطق کم‌برخوردار کشور، خدمت‌رسانی می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، کاروان سلامت احسان به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) با خدماتی از قبیل غربالگری و ارائه خدمات پزشکی در روستا‌ها و مناطق کم برخوردار کشور، خدمت رسانی می‌کند. در این طرح خدمات درمانی شامل ویزیت بیماران، دوراپزشکی، تهیه دارو، غربالگری، سنجش سلامت و... ارائه می‌شود.
به گفته‌ی سعید سلیمانی، مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ابتدای دی ماه، خدمات پزشکی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به مناطق سیل‌زده و محروم شهرستان ابرکوه استان یزد آغاز شد.
وی با اشاره به مستمر بودن حضور کاروان سلامت احسان در نقاط کم‌برخوردار افزود: «از ابتدای دیماه تا کنون به بیش از هزار نفر در استان یزد خدمات پزشکی رایگان ارائه شده است.»
سلیمانی با تاکید بر غربالگری بیماری کرونا در کاروان سلامت گفت: «در کاروان سلامت احسان، خدمات غربالگری اولیه نظیر تب سنجی و بررسی سطح اکسیژن خون مراجعه کنندگان انجام می‌پذیرد. پس از مراحل غربالگری اولیه و تب سنجی، ویزیت بیماران توسط پزشک مستقر در کاروان سلامت احسان انجام می‌شود و در صورتیکه بیماران نیاز به ادامه مراحل درمان داشته باشند، با پزشک متخصص مستقر در شرکت برکت‌تل از طریق دوراپزشکی اینترنتی ارتباط تصویری برقرار می‌شود. بیماران در پایان فرآیند‌های درمانی پزشکی و دوراپزشکی، دارو‌های مورد نیاز خود را از داروخانه کاروان سلامت بصورت رایگان تحویل می‌گیرند».
لازم به ذکر است که کاروان سلامت احسان در گلزار شهدای استان کرمان و مصادف با گرامیداشت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جهت ارائه خدمات پزشکی و دوراپزشکی به افراد حاضر در مراسم مستقر بوده و خدمات درمانی ارائه می‌نموده است و پس از اتمام مراسم تا به امروز با حضور در مناطق کم‌برخوردار استان کرمان به ارائه خدمات پزشکی رایگان پرداخته است.
از استان سمنان نیز خبر می‌رسد که کاروان سلامت احسان با حضور در روستا‌ها و مناطق محروم این استان نظیر روستا‌های شهرستان سرخه، به ساکنان این مناطق خدمات پزشکی و دارویی رایگان ارائه داده است.
گفتنی است بنیاد احسان در ادامه طرح پایگاه‌های غربالگری بیماری کرونا با هدف توسعۀ خدمات درمانی در سراسر کشور و ارائه خدمات پزشکی رایگان در مناطق کم‌برخوردار، کاروان سیار سلامت احسان را در سال جاری به استان‌های قم، گیلان، خراسان، هرمزگان، خوزستان، بوشهر، کرمان، یزد، اصفهان، سمنان و مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار استان تهران نظیر محله هرندی و ورامین اعزام نموده است.

نظر شما