شناسهٔ خبر: 45111451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۱۳ بیمارستان در دوران کرونا تحویل وزارت بهداشت شد/ جانمایی غیرعقلانی بیمارستان مهدی‌شهر!

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۳ بیمارستان با یک هزار و ۱۰۰ تخت در دوران کرونا تحویل وزارت بهداشت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، محمد اسلامی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از بیمارستان ۸۵ تختخوابی در حال ساخت شهرستان مهدی‌شهر اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح‌های عمرانی فعالیت خوبی دارد و یکی از بخش‌های فعال آن، احداث بیمارستان‌هاست.

وی افزود: ۱۳ بیمارستان با یک هزار و ۱۰۰ تخت در دوران کرونا تحویل وزارت بهداشت شده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بیمارستان مهدی‌شهر متأسفانه به دلایل مختلفی متوقف بوده است و خوشبختانه توانستیم با تلاش همکارانمان، ۱۴ سال گذشته را در ۱.۵ سال جبران کنیم و اکنون بیمارستان در حال آماده‌سازی برای تجهیز و بهره‌برداری است.

اسلامی با بیان اینکه شرایط بهداشت و درمان کشور هم در بخش بهداشت و هم در بخش درمان متأثر از شیوع کرونا قرار گرفته و محفوظات و امکاناتش تغییر کرده است، اظهار کرد: به دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه تأکید کرده‌ام که خواسته‌های جدید حوزه بهداشت استان سمنان را ترتیب اثر دهند و زمانی که بیمارستان آماده بهره‌برداری شد، منطبق با آخرین خواسته‌ها باشد.

وی بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های کشور و شبکه بهداشت و درمان برای رفاه مردم است و امیدواریم بتوانیم پروژه‌های مرتبط را با سرعت انجام دهیم و مردم با بهره‌مندی از این امکانات، در رفاه مناسبی قرار گیرند.

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از جانمایی بیمارستان ۸۵ تختخوابی مهدی‌شهر تصریح کرد: اگر زمانی که این بیمارستان را جانمایی کردند، مسؤول بودم، اجازه نمی‌دادم در چنین جایی بیمارستان ساخته شود و این نقطه برای ساخت بیمارستان انتخاب شود و باید گفت متأسفانه این نقطه را شتاب‌زده انتخاب کرده‌اند.

اسلامی بیان کرد: دسترسی‌ها به بیمارستان ۸۵ تختخوابی مهدی‌شهر مشکل دارد؛ این در حالی است که دسترسی‌ها به بیمارستان‌ها باید ایمن و روان باشد؛ چراکه معمولاً رفت‌وآمدها به بیمارستان‌ها پرشتاب صورت می‌گیرد و تعیین این نقطه، خلاف عقل است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: انتخاب چنین جایی که نیاز به رفت‌وآمد پرشتاب دارد، اشتباه است؛ به هر حال، باید تمهیدات خاص ترافیکی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان و شهرداری مهدی‌شهر انجام شود و طرحی ایمن در این زمینه را اجرا کنند تا دسترسی‌ها به سهولت انجام شود.

وی عنوان کرد: برای امکان ورود و خروج بالگرد به این بیمارستان هم تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بیمارستان مهدی‌شهر تا پایان سال تکمیل شده و برای تجهیز به وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود.

شماری از مردم هم پیش‌تر در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، سوژه‌ای با عنوان «بیمارستان نیمه تمام ۸۵ تخت خوابی مهدیشهر» مطرح کرده بودند.

انتهای پیام/74007/ز/م/خ

نظر شما