شناسهٔ خبر: 45106693 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آموزش دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه کمتر از ۵۰ نفر حضوری دایر می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: آموزش دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از 50 نفر ( بر اساس آمار ثبت نامی در سناد ) وضعیت آبی حضوری خواهد بود.

صاحب‌خبر -

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سنندج بااشاره به نحوه بازگشایی مدارس و تشکیل کلاس‌های حضوری دانش‌آموزان از اول بهمن ماه 99 اظهار کرد: در اجرای مصوبات پنجاه و دومین نشست ستاد ملی کرونا و شیوه نامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش، در خصوص آموزش حضوری پایه‌های اول و دوم ابتدایی، دروس هنرستان‌ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از 50 دانش‌آموز، کلاس‌ها و مدارس مذکور از اول بهمن ماه 1399 با رعایت موارد ابلاغی بازگشایی می‌شوند.

وی افزود: بر این اساس آموزش دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضوری خواهد بود.

وی بیان کرد: آموزش دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از 50 نفر ( بر اساس آمار ثبت نامی در سناد) در وضعیت آبی حضوری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: کلاس‌های درس هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در خوشه دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی حضوری است.

قربانی عنوان کرد: تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حضوری حداکثر 10 است.

وی گفت: مدیران مدارس موظف هستند از هم‌اکنون نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام و براساس مصوبات شورای مدرسه و انجام اقدامات لازم، زمینه حضور دانش‌آموزان را در مدرسه فراهم آوردند.

وی اضافه کرد: مدیران مدارس باید تمهید مقدمات، زمان و نحوه حضور دانش‌آموزان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را به خانواده‌ها و اولیای دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی نمایند.

قربانی گفت: رعایت کامل دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی در مدارس الزامی است و مسئولیت مدیریت و نظارت بر اجرای دستورالعمل بهداشتی بر عهده مدیر و کادر اداری و اجرایی مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به نحوه حضور عوامل اجرایی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: حضور کادر اداری و اجرایی مدارس در مناطق نارنجی، زرد و آبی براساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور، همانند سایر کارکنان دولت خواهد بود. 

وی در پایان گفت: آموزش سایر دانش‌آموزان نیز به روال قبل به صورت غیر حضوری است.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

نظر شما