شناسهٔ خبر: 45102866 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

هشدار برای کوهنوردان در روز‌های پنجشنبه و جمعه

فدراسیون کوهنوردی درباره اوضاع نامساعد جوی در روز‌های ۲۵ و ۲۶ دی به کوهنوردان هشدار داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
کارگروه هواشناسی کوهستان فدراسیون کوهنوردی در اطلاعیه‌ای نسبت به تغییر شرایط جوی در ارتفاعات هشدار داد.
بر اساس این اطلاعیه؛ پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ دی وقوع تندباد‌های شدید و کولاک در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز، زاگرس شمالی و مرکزی، نیمه غربی کشور، وزش باد گرم خیلی شدید در دامنه‌های شمالی البرز و کولاک، وقوع بهمن در مناطق مستعد بویژه دامنه‌های البرز، بارش پراکنده برف در شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز پیش بینی و هشدار داده می‌شود.
پنجشنبه موجی قوی از شمال غرب وارد کشور می‌شود که موجب وزش باد شدید و خیلی شدید در بخش‌های شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس شمالی می‌شود. در دامنه‌های شمالی البرز، وزش باد گرم شدید و خیلی شدید موجب کولاک و افزایش دما می‌شود.
این شرایط میتواند منجر به افزایش ذوب برف و شکستن نقاب‌های برفی و وقوع بهمن شود. برای ساعات عصر و شب علاوه بر وزش باد شدید در ارتفاعات شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش پراکنده برف پیش بینی می‌شود. جمعه تداوم باد شدید و خیلی شدید در نیمه غربی کشور، شامل ارتفاعات البرز، زاگرس، شمال غرب و بتدریج شمال شرق کشور بویژه ساعات صبح تا عصر، همراه با کولاک برف و احتمال بهمن خواهد بود.
وزش باد گاهی شدید در زاگرس مرکزی، ارتفاعات کرمان و با شدت کمتر ایران مرکزی و بارش پراکنده برف در شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز همراه با سرمایش شدید همچنین تداوم باد گرم خیلی شدید در دامنه‌های شمالی البرز همراه با کولاک و احتمال وقوع بهمن پیش بینی می‌شود. برای ارتفاعات شمال تهران، صبح پنجشنبه وزش باد شدید و از عصر پنجشنبه تا غروب جمعه، افزایش ابر و وزش باد خیلی شدید همراه با کولاک و بارش پراکنده برف و احتمال وقوع بهمن پیش بینی می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما