شناسهٔ خبر: 45088111 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

قالیباف: نباید نظارت بر شورای شهر را به دیگران واگذار کنیم/ شوراهای شهر به شورای شهرداری‌ها تبدیل شده‌اند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح ساختار بودجه در مجلس بررسی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدباقر قالیباف در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی از همکاران درباره احکام بودجه و بند ۷ آن موضوعی داشتند که اشکال درستی است. آقای رضایی نماینده بوشهر هم پیش از این این موضوع را مطرح کرده بود و با شورای نگهبان هم صحبت شده بود.

وی افزود: با توجه به اینکه شورای نگهبان به این بخش اشکال گرفته و این طرح به مجلس برگشته این موضوع را در اصلاحیه شورای نگهبان حل خواهیم کرد.

قالیباف همچنین در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور در پاسخ به تذکر نماینده ساری اظهار داشت: موضوع شوراها از مباحث بسیار مهم در کشور محسوب می‌شود؛ چراکه 7 اصل قانون اساسی درباره نهاد شوراهاست که اصل 7 و اصول 100 تا 106 قانون اساسی در رابطه با وظایف و کارهایی است که قانون اساسی برعهده شوراها گذاشته است.

وی افزود: قانون و نظارت و امورات شوراها برعهده مجلس است و نباید دنبال نهاد دیگری بگردیم که این وظیفه را برعهده دیگران بگذاریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخشی از امورات کشور که دچار مشکل شده به دلیل تمرکزگرایی است و باید این تمرکزگرایی را به شورای شهر که وظیفه‌اش نظارت بر انتخابات، اعضا و کیفیت کار است، بگذاریم.

قالیباف افزود: نظارت دیوان محاسبات بر عملکرد مالی شوراهای شهر و روستا خلاف قانون اساسی است، زیرا این دیوان فقط می‌تواند بر نهادهای دولتی نظارت کند نه شورای شهر که نهادی غیردولتی است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما