شناسهٔ خبر: 45076961 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

عباس زاده:

ایجاد امنیت پایدار و ثبات در خلیج فارس در گرو گفتگوهای سازنده منطقه‌ای است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گفتگوهای سازنده منطقه ای می‌تواند موجب ایجاد امنیت پایدار و ثبات در خلیج فارس شود.

صاحب‌خبر -

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به درخواست برخی همسایگان مبنی بر گشودن باب گفتگو بین ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، گفت: برقراری ارتباط حسنه با همسایگان از جمله اولویت های سیاست خارجی ایران اسلامی است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایران اسلامی دارای ظرفیت های ژئوپلیتیکی، اقتصادی و جمعیتی است لذا همواره کمک رسانی به کشورهای همسایه را در راهبردهایش قرار داده است.

وی ادامه داد: همواره از گفتگوهای سازنده استقبال کرده ایم اما ملاحظاتی نیز وجود دارد؛ در واقع برخی از این کشورها باید برای تحقق مذاکرات سازنده از بیان موضوعات ضدگفتمانی خودداری کنند و به تامنین منافع ملی و رسیدگی به مطالبات ملت هایشان بپردازند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع تکیه بر قدرت های فرامنطقه ای برای ایجاد امنیت پایدار اقدام مناسبی نیست لذا کشورهای هسایه می توانند با برقراری گفتگوهای منطقه ای به سمت ایجاد ثبات و امنیت با بهره گیری از توانمندی خودشان حرکت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اشتراکات دینی، فرهنگی و اجتماعی بین ملت های همسایه، انتظار می رود برخی از این کشورها تحت تاثیر القائات ایالات متحده قرار نگیرند./

پایان پیام

نظر شما