شناسهٔ خبر: 45076384 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزیر علوم:

در عرصه‌هاي علمي عملکرد خوبي داريم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما در رتبه علمی در عرصه جهانی به طور متوالی رتبه شانزدهم را داشتیم و امسال نیز رتبه پانزدهم را به دست آوردیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، منصور غلامی در مراسم چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده در دانشگاه شهید بهشتی گفت: در تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده، متخصص و کارشناس توانستیم نیاز کشور را به طور کامل تامین کنیم و اکثر استادان، محققان، دانشمندان و چهره‌های تاثیرگذار در عرصه‌های مختلف تحصیلکرده داخلی هستند و این چیزی غیر از دستاورد تلاش اساتید و محققان داخلی نیست.
وی گفت: ما در رتبه علمی در عرصه جهانی به طور متوالی رتبه شانزدهم را داشتیم و امسال نیز رتبه پانزدهم را به دست آوردیم و این توان علمی دانشمندان ما قابل مقایسه با سایر کشور‌ها که امکانات فراوانی در اختیار دارند، نیست و این رتبه با تلاش و از خودگذشتگی دانشمندان ما به دست آمده است، ضمن این که در برخی از رشته‌ها جایگاه خیلی بهتری داریم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به بحث نافع بودن علم اشاره کرد و افزود: حرکت به سمت نافع بودن یا کاربست علمی، 20 سال است که مطرح است و اکنون 198 مرکز رشد کنار دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ما فعال هستند و ایده‌های ناشی از تحقیقات را قابل اجرا و محصول می‌کنند.

نظر شما