شناسهٔ خبر: 450615 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امشب،آرژانتین - آلمان در فینال جام جهانی ۲۰۱۴

صاحب‌خبر -


دو تیم آلمان و آرژانتین فینال بیستمین جام جهانی را درورزشگاه ماراکانا برگزار خواهند کرد تا ماراتن یک ماهه فوتبال دربرزیل به پایان برسد. این بازی بسیار بیش از آنچه درون مستطیل سبزرخ می دهد اهمیت دارد و نتیجه  آن برای همیشه به تاریخ می پیوندد .

هر دو تیم پنج بازی از شش دیدار خود در این جام را با پیروزی پشت سرگذاشتند و هر دو شایسته حضور در فینال این رقابت ها بودند البته کفه ترازو کمی به سمت آلمان سنگینی می کند چرا که در مرحله قبل توانست برزیل میزبان را با نتیجه  هفت بر یک از پا در بیاورد  این درحالی است که آرژانتین پس از 120 دقیقه  بازی برابر هلند به تساوی بدون گل رسید اما در ضربات پنالتی موفق شد این تیم را شکست دهد و به فینال برسد .

علاوه بر این شاگردان یوآخیم لوو یک روز هم بیشتر از تیم آرژانتین استراحت کردند دیدار آلمان و آرژانتین یک دیدار کلاسیک در فوتبال جهانی است. 

به نظر می رسد آلبی سلسته بازی را منظم و دفاعی آغاز کند و این آلمان باشد که حملات را  آغاز کند  این سومین بار است که دو تیم در دیدارفینال جام جهانی برابر هم به میدان می روند انتظار می رود این دیدار به یکی از زیبا ترین دیدارهای جام جهانی تبدیل شود.

*مردان کلیدی

در تیم آلمان توماس مولر با پنج گل زده پس از جیمز رودریگس در رده دوم جدول برترین گلزنان جام بیستم قرار گرفته است  .

مولر نشان داده در محوطه جریمه یک متخصص به تمام معناست   او با 68 8کیلومتر بیشترین فضا را در جام جهانی پوشش داده است  .

موضوعی که نشان می دهد که مولر چه بازیکن خستگی ناپذیری است   او می تواند در پست های مختلفی بازی کند نه تنها مهاجم - بلکه می تواند درخط ها فبک نیز به میدان برود کوچک ترین فضا در محوطه جریمه حریفان باعت می شود تا این بازیکن توانایی خودش را در گل زدن نشان دهد در آن سوی میدان لیونل مسی است - مردی که تنها می توانیم آن را با صفت سنابغهی توصیف کنیم   مرد شماره س 10ی آرژانتین وقتی با توپ حرکت می کند انگار توپ به پای او چسبیده است 

به گزارش ایرنا ،در واقع اغراق نکرده ایم اگر بگوییم آرژانتین با هنر نمایی مسی به فینال رسیده است - او نه تنها یک گلزن است - بلکه در نقش های مختلفی ظاهر می شود و هم تیمی هایش را در موقعیت گل زدن قرار می دهد از هشت گل آرژانتین در این جام چهار گل را مسی به ثمر رسانده و چهارگل دیگر با پاس او به ثمر رسیده است - نکته ای که نشان می دهد آرژانتین تا چه اندازه به این بازیکن وابسته است خیلی ها این عملکرد مسی را مانند دیگو مارادونای 1986 می دانند که تیمش را یک تنه به قهرمانی رساند

نقاط ضعف و قدرت 

آلمان : خط حمله ترسناک آلمان در این جام 17 گل به ثمر رسانده است که هفت گل آن فقط در بازی برابر برزیل بود ذهنیت پیروزی طلب بازیکنان آلمان و حرفه ای گری آنها در طول جام جهانی به خوبی نمایان شد- آلمان در این دیدار با خط دفاع مستحکمی وارد مسابقات شد- دفاع آلمان خوب بود اما عالی نبود و دارای نقاط ضعفی است  درون دروازه مانوئل نویری قرار دارد که به احتمال زیاد دستکش طلایی جام را از آن خود خواهد کرد- البته در صورتی که در فینال شرایط خوب خود را از دست ندهد

آرژانتین : در تحلیل تیم ملی آرژانتین مهم ترین موضوع خط دفاعی این تیم است که به شدت آسیب پذیر بوده و می تواند به پاشنه آشیل این تیم در دیدار فینال تبدیل شود البته آنها در شش دیدار جام جهانی 2014 برزیل سه گل دریافت کردند خیلی ها در این جام از گل نزدن های بازیکنان آرژانتینی گله کردند بازی دفاعی و کم سرعت آرژانتین باعت شد در روزهای اول سر و صدای زیادی در رسانه ها ایجاد کند اما وقتی این تیم به فینال رسید این سر وصداها به حداقل خود رسید  آرژانتین تیم گلزنی نیست - در بازی های قبلی این ثابت شده است 

آنها در شش دیدار خود هشت گل به ثمر رساندند- این در صورتی است که خیلی ها در ابتدای جام عقیده داشتند با حضور لیونل مسی - سرخیو آگوئروو گونسالو هیگواین - آرژانتینی ها در خط حمله عملکرد بهتری داشته باشند

یاران لیونل مسی جام جهانی را با پیروزی دو بر یک برابر بوسنی وهرزگوین آغاز کردند و سپس در دومین دیدار موفق شدند ایران را با یک گل از پیش رو بردارند شاگردان سابه یا با پیروزی سه بر دو برابر نیجریه توانستند با 9

امتیاز به مرحله بعد راه یابند- آرژانتین سپس موفق شد سوئیس را با یک گل شکست دهد و به جمع هشت تیم برتر جهان راه یابد آنها در این مرحله نیز با یک گل بلژیک را پشت سر گذاشتند و در مرحله نیمه نهایی با برتری برابر هلند با ضربات پنالتی به فینال راه یافتند .

***

قهرمانی آرژانتین در این جام می تواند کابوس برزیلی ها را تکمیل کند وآنها باید در ورزشگاه سماراکانایی کبیر جشن قهرمانی دشمن دیرینه شان را ببینند .

از طرفی اگر آلمان به قهرمانی در جام جهانی 2014 برزیل برسد اولین تیم اروپایی است که توانسته در قاره آمریکا به قهرمانی دست یابد .



 آمار و ارقام این دیدار به شرح زیر است :

- تیم آلمان در این دیدار هشتمین فینال خود را در تاریخ جام جهانی تجربه می کند و این یک رکورد جدید محسوب می شود.آن ها سه بار قهرمان شده اند ولی از 4 فینال اخیر خود تنها یک بار (سال 1990 برابر آرژانتین) برنده شده اند.

- تیم آلمان در 7 دهه اخیر حداقل در یک دوره فینالیست جام جهانی بوده و این یک رکورد است.

- تیم آرژانتین نیز امشب در پنجمین فینال تاریخ خود در جام جهانی حاضر می شود.آن ها دو بار قهرمان شده اند اما در 4 فینال قبلی خود دو بار بازنده شده اند.

- تا کنون هیچ یک از تیم های فینالیست جام جهانی به اندازه آرژانتین و آلمان با هم روبرو نشده اند.مصاف امشب سومین فینال جام جهانی در حضور این دو تیم است.

- این دهمین بار است که دو تیم آمریکای جنوبی و اروپا در فینال جام جهانی یکدیگر را ملاقات می کنند.از این 10 فینال آمریکای جنوبی 7 بار برنده بوده است.

- دو تیم همچنین برای هفتمین بار در جام جهانی با هم روبرو می شوند که این هم بیشترین تقابل میان دو تیم در تاریخ جام جهانی در کنار رویارویی برزیل و سوئد (7 بار) است.

- تیم آلمان در 6 دیدار قبلی در جام جهانی برابر آرژانتین 3 بار برنده و یک بار بازنده شده است.

تنها مصاف دو تیم که به ضربات پنالتی کشیده شده است (یک چهارم نهایی جام جهانی 2006) با پیروزی آلمان ها خاتمه یافت.تیم آلمان در دو دوره اخیر جام جهانی تیم آرژانتین را در دور یک چهارم نهایی حذف کرده است و این یک دیدار انتقامی برای آرژانتینی ها خواهد بود.شکست 0 - 4 دوره قبل آرژانتین از آلمان سنگین ترین شکست آن ها در 40 سال اخیر در جام جهانی و بهترین برد آلمان برابر آرژانتین بوده است.تیم آرژانتین سال 1974 نیز 0 - 4 به هلند باخته بود.

- آخرین مصاف دو تیم در اوت 2012 در فرانکفورت با برتری 3 - 1 آرژانتین به پایان رسید.

- در جام جهانی 2014 هیچ تیمی به اندازه آرژانتین بازی های خود را بدون گل خورده به پایان نرسانده است.(4 بازی) تیم آلمان نیز در 3 بازی دروازه خود را بسته نگاه داشت.

- تیم آرژانتین در دور حذفی جام جهانی 2014 تا کنون گل نخورده است.این تیم در دو بازی از 3 بازی این مراحل ناچار شد در وقت اضافه بازی کند.

- تیم آلمان در 5 بازی خود در جام جهانی که نتوانسته گلزنی کند شکست خورده است.



نظر شما