شناسهٔ خبر: 45048924 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نحوه فعالیت مدارس کرمانشاه از بهمن‌ماه/ کلاس اولی و دومی دبستان حضوری شد

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: دانش‌آموزان مقاطع اول و دوم ابتدایی از اول آبان‌ماه باید به‌صورت حضوری در مدارس حاضر شوند، اما نباید تعداد هر کلاس بیشتر از ۱۰ نفر باشد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مجید یزدان‌پناه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در راستای هماهنگی بازگشایی مدارس در استان، اظهار داشت: ، اظهار داشت: براساس مصوبه جدید دانش‌آموزان مقاطع اول و دوم ابتدایی در مناطق با وضعیت «زرد» و «آبی» کرونا باید به‌صورت حضوری در مدارس حاضر شوند، اما نباید تعداد هر کلاس بیشتر از ۱۰ نفر باشد.

وی با تاکید به تشکیل حضوری کلاس درس برای پایه‌های اول و دوم دبستان، ادامه داد: پایه‌های اول و دوم ابتدایی بنیان و پایه تحصیلی دانش‌آموزان برای آموزش و یادگیری است که در صورت ضعف یادگیری دچار افت تحصیلی می‌شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌های دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم خود تقاضا برگزاری حضوری کلاس‌ها را داند، گفت: واقعیت این است که داننش‌آموزان این پایه توانایی یادگیری در فضای مجازی را ندارند.

یزدان‌پناه تصمیم برگزاری چگونگی کلاس‌های حضوری را با انجمن اولیا مدارس و شورای مدارس محول کرد و گفت: خانواده‌ها از این بایت نگران نباشند در صورتی که فرزندشان بیمار است حتما به اولیای مدرسه اطلاع دهند، برگزاری کلاس‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

وی از بازگشایی مدارس با جمعیت کمتر از 50 نفر در استان از اول بهمن ماه خبر داد و گفت: این تعداد بیشتر شامل مدارس عشایری و روستایی است که براساس مصوبه جدید باید هم در وضعیت آبی کرونا به‌صورت حضوری فعالیت کنند.

این مسئول همچنین در خصوص برگزاری کلاس‌های عملی هنرجویان و هنرستان‌ها هم، گفت: از آنجا که دروس کارگاهی و عملی هنرستان‌ها باید به شکل حضوری باشد در وضعیت زرد و آبی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی در خصوص حوزه کار مدیران و عوامل اجرایی مدارس، اضافه کرد: براساس ستاد ملی کرونا و سازمان امور استخدامی کشور مدیران و عوامل اجرایی مدارس باید همچون کارکنان دولتی کاملا به شکل حضوری باشد حتی برای مدارسی که شرایط حضور برای دانش‌آموزان را ندارند.

یزدان‌پناه با اشاره به افت تحصیلی 50 درصدی دانش‌آموزان در شرایط کرونا، افزود: این وضعیت برای سال‌های آتی نگران‌کننده است سعی مس شود در مقاطع تحصیلی مهم حتیالامکان در شرایط زرد و آبی کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود.

وی از برقراری شبکه شاد خبر داد و گفت: شبکه شاد همچنان روش اصلی آموزش است فعلا پایه‌های اول و دوم دبستان به شکل حضوری در مدارس حضور می‌یابند.

انتهای پیام/پ
 

نظر شما