شناسهٔ خبر: 45044225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر آموزش و پرورش جهرم:

دستورالعمل بازگشایی مدارس شهرستان جهرم از ابتدای بهمن‌ماه اعلام شد

نیک فر دستورالعمل بازگشایی مدارس شهرستان جهرم از ابتدای بهمن‌ماه را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

«مهدی نیک‌فر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: با توجه به تصمیمات جدید ستاد کرونای کشور و استان در خصوص شروع به فعالیت حضوری مدارس دستورالعمل زیر به مدارس ابلاغ شده است.

 

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم افزود: با توجه به وضعیت زرد شهرستان، کلاس‌های پایه‌های «اول و دوم ابتدایی» و هنرجویان «هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کار و دانش» در خوشه دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی از ابتدای بهمن‌ماه به صورت حضوری برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه مدیران مدارس لازم است نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام کنند و بر اساس مصوبات شورای مدرسه و انجام اقدامات لازم، زمینه حضور دانش آموزان فوق الذکر را در مدرسه فراهم آورند، بیان کرد: تعداد دانش آموزان و هنرجویان در کلاس‌های حضوری حداکثر ۱۰ نفر است.

 

نیک فر خاطرنشان کرد: اقدامات لازم اعم از نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی، اطلاع رسانی مناسب و به موقع به خانواده‌ها می‌بایست تا قبل از پایان دی‌ماه انجام شده باشد به گونه‌ای که دانش‌آموزان مشمول و خانواده‌های آنان باید از میزان، زمان، نحوه حضور و دستورالعمل های بهداشتی آگاه باشند.

 

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم ادامه داد: حضور الزامی در مدارس زیر ۵۰ نفر به دلیل قرار نگرفتن شهرستان جهرم در وضعیت آبی امکانپذیر نیست.

 

وی تصریح کرد: حضور کادر اداری و اجرایی مدارس در شهرستان جهرم بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور مانند سایر  کارکنان دولت به صورت ۲ سوم است.

 

نیک فر اضافه کرد: مسئولیت کادر اجرایی و اداری مدارس، برنامه ریزی در ارائه خدمات با کیفیت آموزشی به کلیه دانش آموزان از بستر شاد، تلویزیون، بسته‌های آموزشی و اپلیکیشن‌های آموزشی به ویژه در پایه‌ها و دروسی که به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

 

وی تصریح کرد: همچنین نظارت بر کار معلمان و دانش آموزان، پاسخگویی به دغدغه خانواده‌ها و انجام تمهیدات برگزاری مناسب برای آزمون‌ها با اهتمام ویژه پی گیری می شود.

 

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم گفت: ابعاد اجرایی این تصمیمات در ستاد کرونای شهرستان جهرم نیز بررسی می شود.

پایان پیام/691

نظر شما