شناسهٔ خبر: 45039791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فراخوان نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در ۱۴ رشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محمد رضا علیزاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، هفته اول اسفند امسال، همزمان با سراسر کشور به صورت مجازی در استان کرمان برگزار خواهد شد.

او افزود: بر این اساس آزمون سراسری در سه گروه امتحانی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (دو رشته)، گروه معارف اهل بیت (ع) (سه رشته) و حفظ قرآن کریم (۹ رشته) برگزار خواهد شد.

علیزاده با اشاره به اینکه متقاضیان شرکت در نوزدهمین دوره آزمون قرآن و عترت تا ۳۰ دی ماه فرصت دارند از طریق درگاه سامانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت www.quranedu.ir برای شرکت در این آزمون نام نویسی کنند بیان کرد: ثبت نام در تمامی رشته‌های آزمون این دوره برای همه داوطلبان بدون محدودیت سنی، آزاد است و هر داوطلب می‌تواند در تمامی رشته‌ها شامل ترجمه ، مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت علیهم السلام و یکی از رشته‌های گروه حفظ ثبت نام کند.

او تصریح کرد: بنا بر اعلام ستاد اجرایی نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در آزمون امسال به تمامی حافظان کل قرآن کریم که در آزمون اینترنتی و شفاهی حائز حدنصاب لازم شده اند، بدون قرعه کشی هدیه نقدی۳۰۰ هزار تومانی اهدا می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: شرکت کنندگان در صورت کسب نمره ۱۰۰ در آزمون شفاهی، مبلغ یک میلیون تومان بدون قرعه کشی دریافت خواهند کرد.

او در خصوص سایر داوطلبان آزمون بیان کرد: در صورت کسب حد نصاب قبولی در آزمون اینترنتی (نمره ۷۵) به قید قرعه، به دو هزار نفر از آن‌ها در رده سنی بالای ۱۰ سال، مبلغ ۱۰۰ هزار تومان و به ۵۰۰ نفر در رده سنی زیر ۱۰ سال مبلغ ۱۵۰ هزار تومان اهدا می‌شود.

علیزاده برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت را یکی از اقدامات مهم، لازم و تاثیر گذار معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد که هر ساله به صورت منظم برگزار شده است؛ اما امسال با شیوع ویروس کرونا این معاونت آزمون را به صورت اینترنتی برگزار می‌کند.

انتهای پیام/ی

نظر شما