شناسهٔ خبر: 45028128 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

علمای اهل سنت خراسان شمالی: آمریکا زودتر باید به تحریم‌ها پایان دهد

بجنورد- ایرنا- علما و روحانیون اهل سنت خراسان شمالی روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از سخنان حکیمانه ولی فقیه اعلام کردند: مردم هرگز تن به خواسته‌های استکبار جهانی نخواهند داد و جبهه غرب و دشمنان ما موظف هستندکه این حرکت خباثت ‌آمیز یعنی تحریم ملت ایران را پایان دهند.

صاحب‌خبر -

در بخشی از این بیانیه با اشاره به سخنان رهبری در ۱۹دی آمده است: تاکنون اهل سنت نقش مهمی را در همبستگی و اطاعت از ولی امر مسلمین جهان داشته و دارند و امروز با بینش و آگاهی که بین علمای اهل سنت و تشیع حکمفرما است، هرگز دشمنان توان رسیدن به اهداف شومشان را نخواهند داشت.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما اهل سنت خراسان شمالی تابع رهنمودهای ولی فقیه هستیم و استفاده از واکسن آمریکایی و انگلیسی را جایز نمی دانیم.

این بیانیه تصریح دارد: همان‌گونه پدر عزیزمان فرمودند، ماهیچ‌گونه نیازی به واکسن آمریکایی و انگلیسی نداریم و دانشمندان و داروسازان کشور توانسته اند به گام های موفقیت آمیزی در تولید واکسن کرونای ایرانی برسند.

علمای اهل تسنن خراسان شمالی در این بیانیه همچنین تاکید کردند: خداوند را شاکریم که تمامی نیرنگ ها و توطئه های دشمنان خبیث از جمله آمریکای جنایتکار به خودشان برگشت و امروز ما شاهد هستیم که چگونه ملت آمریکا به کنگره این رژیم خونخوار حمله شده و خواهان برچیده شدن نظام فاسد سران استکبار هستند که اینها همه نشان دهنده، پایان ابهت پوشالی تروریست ها در جهان است.

در این بیانیه آمده است: ما علمای اهل سنت به سران ظلم اعلام می داریم که دیگر توان مقابله با قدرت دفاعی و نظامی ایران را ندارند و ما برای آنها خط و نشان خواهیم کشید و اجازه نخواهیم داد که دیگر برای ما شرط و شروط بگذارند.

«این را بدانند که ما وقتی رهبری مثل حضرت امام خامنه ای داریم از هیچ ظالمی واهمه نداریم و اجازه تعرض و تفرقه به مستکبرین در جهان نخواهیم داد و هر چه زودتر بساط این مزدوران را باوحدت و یکپارچگی جمع نموده و جهان اسلام را با رهبری عزیزمان پاک از هرگونه تروریست و ظالم خواهیم کرد».

بیش از ۱۰ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی را ترکمن های اهل سنت تشکل می دهند که در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند.

نظر شما