شناسهٔ خبر: 45027001 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تزریق واکسن ایرانی کرونا به سومین گروه داوطلبان

مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: امروز ۳ و فردا ۴ داوطلب را نامزد تزریق می‌کنیم و یافته‌های این یک هفته را روز شنبه به کمیته پایش ایمنی تقدیم می‌کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
آقای دکتر حسینی امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: امروز پس از اخذ مجوز از کمیته پایش ایمنی و داده مطالعات بالینی، بخش سوم تزریق را به گروه سوم از داوطلبان آغاز کردیم.

وی گفت: ابتدا روی سه داوطلب تزریق را انجام دادیم و سپس با مجوزی که گرفتیم ۴ داوطلب دیگر را وارد مطالعه کردیم و امروز و فردا ۷ داوطلب سوم، تزریقشان نهایی می‌شود.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: ۵۶ نفر را باید وارد مطالعه مرحله یک واکسن کرونای ساخت ستاد اجرایی فرمان امام که به روش ویروس کشته شده کروناست، می‌کردیم. ۲۴ داوطلب دُز ۳ میکروگرم، ۲۴ داوطلب دز ۵ میکروگرم و ۸ داوطلب دُز واکسن نما را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: ما در ۱۴ داوطلب ابتدایی، مطالعه دُز ۳ میکروگرم و واکسن نما را آزمایش می‌کنیم سپس اجازه خواهیم داشت دُز ۵ میکروگرم را به مطالعه اضافه کنیم.

مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افزود: امروز ۳ و فردا ۴ داوطلب را نامزد تزریق می‌کنیم و یافته‌های این یک هفته را شنبه تقدیم به کمیته پایش ایمنی می‌کنیم و اگر همه چیز خوب پیش برود اجازه داریم ۷ داوطلب دیگر را وارد مطالعه کنیم.

دکتر حسینی گفت: از استادان دکتر محرز، استاد طبرسی و استاد صالحی که در این مطالعه بودند تشکر می‌کنم و امیدوارم با رعایت تمام استاندارد‌ها و وسواس کامل بتوانیم محصولی ایمن و اثربخش را ارائه دهیم.

دکتر مینو محرز عضو گروه ناظر بر مطالعات واکسن کُوو ایران برکت هم گفت: همه مراحل با نظارت کمیته‌های مختلف پیش می‌رود و بزودی یک واکسن خوب تحویل مردم می‌دهیم.

وی افزود: اواسط اسفند فاز نخست انسانی اتمام می‌یابد.
 
<div id="video-display-embed-code_344982" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/807791/344982?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما