شناسهٔ خبر: 45004134 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اخراج، مجازات حمله شورشیان به کنگره

تهران – ایرنا – شورشیان هوادار دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا که هفته گذشته به ساختمان کنگره این کشور حمله کردند، اکنون با واکنش‌های جدی در محل کار خود روبه‌رو شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، برخی از شرکت کنندگان در حمله به ساختمان کنگره در روز چهارشنبه هفته گذشته، با خطر اخراج و از دست دادن کارشان مواجهند.

همچنین برخی صاحبان مشاغل از شبکه های اجتماعی حذف و موسسات آنها  تحریم و کارمندان مشاغل دیگر نیز اخراج شده اند.

شامگاه چهارشنبه و تنها ساعتی بعد از پایان سخنرانی ترامپ نشست مشترک کنگره با ریاست مایک پنس آغاز شد اما در همان ساعات اولیه، خبر هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره،  نمایندگانی را که در حال تایید آرای الکترال کالج بودند به وحشت انداخت و جلسه نمایندگان متوقف شد. بیش از ۹۰ نفر در نتیجه حمله به کنگره بازداشت شدند.

مردم در شبکه های اجتماعی تلاش کرده اند چهره شورشیان را شناسایی کنند و شرکت های تجاری تحت فشارند تا این افراد را اخراج کنند.

به گفته «سوزان کلاین» وکیل کار و استخدام شرکت حقوقی «فائگر درینکر» در آمریکا، اکثر کارفرمایان شرکت های خصوصی مجاز به اخراج نیروهایی هستند که در این اعتراضات شرکت داشتند، زیرا متمم اول تنها مانع از مجازات افراد از سوی دولت به دلیل اعتراض شان می شود، اما منعی برای کارفرمایان شرکت های خصوصی ایجاد نمی کند.

البته برخی استثنائات وجود دارد مبنی بر اینکه افرادی که برای دولت کار می کنند، ممکن است از حمایت قانونی بیشتری برخوردار باشند.

برخی ایالت ها نیز ممکن است از قوانینی تبعیت کنند که از حق اعتراض آزاد کارگران حمایت می کند.

با این حال، «آرون هولت» وکیل کار و استخدام در شرکت حقوقی «کوزن اُکُنِر» گفت: آنچه برخی از مردم روز چهارشنبه در کنگره انجام دادند، شورش بود نه اعتراض.

مشاغل کوچک نیز با واکنش شدید در سایت های بررسی آنلاین روبه رو هستند.

شبکه های اجتماعی، مردم را به دلیل مشارکت در فعالیت های خارج از محل کار اخراج و آنها را با کارفرمایانشان دچار مشکل می کنند.

در سال ۲۰۱۷ پس از تظاهرات سفیدبرترپنداران در ویرجینیا، بسیاری از عکس های منتشر شده از افراد شرکت کننده در شبکه های اجتماعی منجر به اخراج برخی از آنها شد.

براساس این گزارش، در لوئیزیانا نیز، مشتریان اعلام کردند که کالاهای فروشگاه های زنجیره ای «رُزس مارکت» را به دلیل مشاهده شدن تصویر «دونالد رُز» مالک بازنشسته آن در شورش روز چهارشنبه تحریم می کنند.

رُز در بیانیه ای اعلام کرد که در این تجمع اعتراضی در حمایت از ترامپ شرکت داشته، اما قبل از آغاز خشونت مکان را ترک کرده بود.

با هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره و تلاش برای ورود به ساختمانی که در حال شمارش آرای الکترال کالج بودند، تمام درهای کنگره قفل شد و نیروهای امنیتی در برابر شورشیان قرار گرفتند.

در تیراندازی ها درجریان این شورش، دست کم چهار نفر کشته و دهها نفر زخمی شدند. همچنین یک مامور پلیس که در جریان هجوم هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا مصدوم شده بود، جان باخت. تعدادی نیروی پلیس نیز در این درگیری زخمی شدند.

با ورود حامیان ترامپ به ساختمان کنگره و متوقف شدن نشست مشترک کنگره، جو بایدن طی سخنانی با تاکید بر اینکه هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره، شورش است نه اعتراض گفت که مردم دنیا و حتی فرزندان ما که این صحنه های دردناک و نمایش افتضاح را در پایتخت آمریکا می بینند، چه می گویند؟ وی خطاب به ترامپ گفت که دیگر بس است.

بایدن در نخستین نطق تلویزیونی خود پس از شورش طرفداران ترامپ و تسخیر ساختمان کنگره آمریکا که مشغول شمارش آرای گزینشگران و اعلام پیروزی او بودند، این شورش را یک افتضاح خواند.

نظر شما