شناسهٔ خبر: 44986094 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پیش‌نویس لایحه استیضاح مجدد ترامپ منتشر شد

اعضای کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس لایحه استیضاح رئیس جمهور آمریکا به خاطر سو استفاده از قدرت و تحریک هوادارانش برای حمله به کنگره را منتشر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، اعضای دموکرات کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس لایحه استیضاح مجدد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را منتشر کردند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «دیوید سیسیلین»، «جیمی راسکین» و «تد لیو» از جمله نمایندگانی هستند که این اسناد را منتشر کرده و اعلام کردند ترامپ باید به‌خاطر «سو استفاده از قدرت» استیضاح شود.

در این پیش‌نویس آمده است: «رفتار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دفترش، با جرایم و تخلفات سنگین همراه بوده که تحریک عامدانه به خشونت علیه دولت ایالات متحده از جمله آن‌ها است».

همچنین در متن آن نوشته شده: «اندکی پیش از جلسه مشترک [کنگره] رئیس جمهور ترامپ برای گروهی از هواداران سیاسی خود در مجاورت این محل سخنرانی کرد. [ترامپ] در آنجا بر این ادعاهای غلط که "ما این انتخابات را بردیم و آن را با اختلاف بالا بردیم" تأکید کرد. وی همچنین به‌طور عامدانه بیاناتی را اظهار کرد که مشوق اقدامات غیرقانونی متعاقب در کنگره شد».

منبع: فارس

نظر شما