شناسهٔ خبر: 44975410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردار سلامی: زیباترین بدرقه تاریخ سال گذشته در کرمان به وقوع پیوست

کرمان - ایرنا - فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شهادت سپهبد سلیمانی در ۱۳ دی سال گذشته و تشییع پیکر ایشان در هفدهم همان ماه در کرمان گفت: سال گذشته زیباترین بدرقه تاریخ در هفدهم دی ماه در میدان شهدای کرمان به وقوع پیوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرلشکر حسین سلامی روز پنجشنبه در اجلاسیه نهایی سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان باحضور برخی وزرا و مسئولان و فرزندان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: آن روز زمانی از میان جمعیت می گذشتم ،باران می بارید اما نه از آسمان بلکه از چشم مردمان این دیار که به پهنای صورتشان سیلاب اشک جاری بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: قصه عشق و دلدادگی عمیقی که نشان می داد و می توان به خداوند قسم خورد که هیچ کس آن روز خودش نبود بلکه همه مهر، روح، معنا و عشق بودند و همه همانند شمع می سوختند و این گرمای عشق را که در وجودشان بود به سادگی می شد دید.

وی اظهار داشت: همه عشق و روح سلیمانی بودند و حاج قاسم در همه جمعیت مشایعت کننده اش تجلی و ظهور کرده بود و هیچ کس خود را نمی شناخت.

سرلشکر سلامی گفت: آن روز همه فریاد می زدند، می گریستند و اشک می ریختند، به راستی این همه مهر و محبت از کجا در این قلب ها جا گرفته است؟

وی افزود: بعدها با خود می گفتم ای کاش شما مردم کرمان روز عاشورا می بودید، ای کاش در آن ظهر خونین کنار امام حسین (ع) می بودید آن وقت هرگز این مصیبت ها بر امام وارد نمی شد و قافله سالار کربلا زینب کبری (س) با کودکان خردسال تنها نمی ماند تا آن سفر طولانی را تا شام بلا انجام دهد.

سرلشکر سلامی ادامه داد: درود خداوند بر شرف، غیرت و دل های پاک و صاف شما زیرا به هر شکل روی زمین صفحه جاودانه ای از یک بدرقه باشکوه آفریدید و زیبا، دل انگیز، ستایش برانگیز و خاطره انگیر بود.

حاج قاسم شخصیتی قرانی داشت
 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را می‌توان بر قله بلند و رفیع ارزش ها توصیف کرد که مکتب او از قران الهام می گرفت و این شهید شخصیتی قرانی داشت.

 سرلشکر سلامی افزود: گستره شخصیت هر فرد به افق اندیشه و قلمرو آرمان ها، اعتقادات و باورهای او و تاثیر و نفوذ در عالم بستگی دارد.

وی اظهار داشت: حاج قاسم تجلی و درخشش آیات الهی در قامت یک مرد بود و چهره ای مردانه از قران کریم داشت که در مقابل دشمنان مستحکم و ثابت قدم بود اما این انسان در مقابل مردم متواضع تر است زیرا این شهید از قرآن الهام گرفته بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حاج قاسم واقعا شهید زندگی کرد، حافظ حدود الهی و پایدار به اسلام بود و امر به معروف و ناهی از منکر بود.

وی تصریح کرد: اطاعت این شهید از ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب به گونه ای بود که با میل خفیف مقام معظم رهبری حرکاتش را تنظیم می‌کرد و حتی اگر حس میکرد مولایش در دل به چیزی کراهت دارد، هرگز آن را انجام نمی‌داد.

وی افزود: او در حقیقت شخصیت معیار بود و از الگوی رفتار و عملش الگویی برای همگان ساخت که کاملا تراز و جلوه هایی از حسن نبوی، نرم خویی و رئوف بودن، در وجودش برجسته بود.

وی بیان داشت: حاج قاسم چطور به قلب ها نفوذ کرد؟ کسی که ایمان و عمل صالح انجام می‌دهد، خداوند او را محبوب دل‌ها می‌کند و حاج قاسم با این ویژگی ها، از ملامت و سرزنش نمی‌ترسد و صاحب حیات طیبه است و ایمان به عمل صالح دارد.

سردار سلامی تاکید کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از دشمن نمی‌ترسید زیرا کبریایی را از آن خدا می‌دانست و سپهبد سلیمانی با این عقیده در مکتب امام تربیت شده بود که دشمنان هیچ قدرتی ندارند و دشمن را حقیر می شمرد و از آن نمی ترسید.

وی ادامه داد: این قاعده قدرت در دست مجاهدان خدا است و حاج قاسم آن را بر روی زمین تفسیر می‌کرد، غیبت نمی‌کرد، تهمت نمی‌زد و تمام سخنانش سنجیده و هیچ انسانی نزد او حقیر نمی‌شد که جلوه های شخصیتی بیش از شمشیر زدن در میدان به او عظمت داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این‌ها ویژگی های مولایمان علی(ع) نیز بود و این الهامات حاج قاسم ما است و او شنیده بود از امام که اگر به زنی از اهل کتاب تحت حکومتی اسلامی جفا شود و جوانمردی از اندوه آن بمیرد، شایسته سرزنش نیست و حاج قاسم باغیرت رشد یافته بود.

وی عنوان کرد: حاج قاسم نمی توانست تحمل کند که نوامیس مسلمانان در دست دشمنان است و در جست و جوی صلح می جنگید و روحش با صلح، عفو، کرامت و بخشش خو گرفته بود.

سردار سلامی افزود: حاج قاسم در خط مقدم می جنگید و یکی از ممتازترین خصوصیات سردار سلیمانی این بود که اجازه نمی داد جبهه دشمن از خط مقدم پیش آید و اذن عقب نشینی نمی داد زیرا می دانست که موجب امتیاز دادن به دشمن می شود.

حاج قاسم هیچ‌گاه اجازه پیش‌روی به دشمن نمی‌داد

وی یادآورشد: جنگیدن حاج قاسم در دور دست نه برای این بود که دیگران را فدای این سرزمین کرد زیرا می دانست دشمن را باید تعقیب کرد و نباید به پیش روی اجازه داد و این درسی بود که حاج قاسم به همه ما داد.

سردار سلامی تصریح کرد: بنویسید و آن را تکرار کنید در دیپلماسی، هسته ای و جنگ نباید خاکریز اول را از دست داد.

وی ادامه داد: وقتی حاج قاسم و یارانش جنگیدند، تاریخ را به گونه ای بنویسیم که سرشار است از توفیقات و پیروزی شگفت انگیز که دشمن هنوز آن را باور نکرده است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم ما دهها بار انتقام خود را پیش از شهادتش گرفته بود گفت: این شهید والامقام شخصیتی مهار ناپذیر در شکست دشمن به شمار می‌رفت و جهان اسلام را به هم گره زده بود و همه جا او و یارانش بودند که هرگز اجازه نداد نقشه دشمن برای سیطره بر جهان اسلام شکل بگیرد.

وی بیان داشت: اسلام امروز صاحب قدرتی است که قدرت های بزرگ را به حاشیه می راند و ما از منطقه دشمن را به حاشیه راندیم و این یک تاریخ سازی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن آمده بود که برتمام شعور ما در علم اقتصاد و قدرت نظامی ما حکمرانی کند و حاج قاسم و مردان خدا جلوی آن را گرفتند.

وی افزود: تسلیم شدن در مقابل اراده دشمن شکست خوردن است و ما فرهنگی ساختیم که تسلیم، شکست و عقب نشینی در آن معنا ندارد و امروز راه حاج قاسم ادامه‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: روز شهادت نقطه تولد شهدا است و حاج قاسم و همراهانش عمری ابدی دارند زیرا راهشان ادامه دارد.

سردار سلامی افزود: حمله دشمن به قلب مقاومت فقط با رویش های جدید و زیبا امروز در جهان اسلام اتفاق افتاده است، حاج قاسم در سرزمین جهاد رشد یافته بود لذا راهش ادامه دارد.

وی عنوان کرد: ما در این نقطه متوقف نمی شویم و نه فقط برای انتقام بلکه برای تکمیل نقشه های جامع حاج قاسم، آرمانهای او را ناقص نمی گذاریم و پرچم به دست فرمانده دیگری است که پیش می رود.

سردار سلامی تاکید کرد: امروز شهید حاج قاسم منبع الهام جامعه برای همیشه است و جوانان از ایشان روحیه و الهام می گیرند و شخصیت او زمانی باز می شود، جوانان جدیدی به این مکتب گرویده می شوند و این شهادت بیش از پیش تاثیر گذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: ابومهدی مهندس نیز سالها در مکتب امام راحل تعلیم یافته بود و به عنوان فردی پرهیزکار اجازه نمی داد که دشمن در عراق دولت سازی کند و راه او ادامه خواهد داشت.

وی افزود: سردار شهید حسین پورجعفری را نیز می توان منبع حیا نامید، صاحب روش و دارای روح ابوالفضلی بود، وفادار و فداکار که هرگز حاج قاسم را ترک نکرد اما با نجابتی ستایش برانگیز، مهربان و گرم و برای حاج قاسم ما نه برادری بلکه مادری می کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید شهروز مظفری نیا، هادی طارمی و مجید زمانی نیا نیز گل های معطر بوستان شهدای ما بودند و در آتشی سوختند که شعله هایش گرمابخش حیات ما باشد.

وی بیان داشت: حاج قاسم و شهدا انگار عضوی از خانواده همگانند اما در واقع خانواده صبور و شکیبای حاج قاسم سلیمانی در طول ۴۰ سال جهاد به اندازه حاج قاسم موثر بودند که صبر، تحمل و شکیبایی این خانواده‌ها را ما نمیتوانیم تاب بیاوریم.

وی افزود: حاج قاسم هرگز پاداش طلب نکرد و حاج قاسم ما بیزار از شهرت و ستایش شدن و تمجید بود که بزرگی به همه اینها است.

همچنین در این آیین با حضور وزیر صمت و خانواده سپهبد شهید سلیمانی، استاندار و امام جمعه کرمان و سایر مسوولان از کتاب منظومه ای برای حاج قاسم سلیمانی(سربازنامه) نیز در این آیین رونمایی شد.

نظر شما