شناسهٔ خبر: 44968849 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

عسگری خبر داد:

نظارت بر تولید، توزیع و قیمت کالاهای اساسی تشدید می‌شود

معاون اقتصادی استاندار تهران گفت: نظارت بر تولید، توزیع و قیمت کالاهای اساسی تشدید می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، حشمت الله عسگری ضمن انتقاد از عملکرد دستگاه‌های اجرایی ذیربط در موضوع کنترل قیمت تخم مرغ گفت: در طول دو هفته گذشته کمتر از 50 درصد تخم مرغ تولیدی استان در چارچوب مقررات سازمان حمایت از مصرف کنندگان به بازار عرضه شده و مابقی آن عرضه خارج از شبکه بوده است که همین عامل نقش تاثیر گذاری در نوسان قیمت داشته است.

معاون اقتصادی استاندار تهران افزود: رویه ای که هم اکنون در بازار مرسوم شده و با بسته بندی‌های صورت گرفته قیمت تخم مرغ را به گونه ای غیر معقول افزایش می دهند، رویه غلطی است و سازمان های ذیربط باید با نظارت و قیمت مناسب از این دوگانگی در بازار جلوگیری کنند.

عسگری ادامه داد: همانطوری که که در جلسات به صورت مکرر تاکید شده است استفاده از نهاده های بخش کشاوری مستلزم تحویل تخم مرغ و عرضه آن در داخل شبکه قانونی توزیع باشد و درصورتی‌که همکاری لازم صورت نگیرد دستگاه های نظارتی اقدام عاجل و اساسی را به عمل آورند.

معاون اقتصادی استاندار تهران وضعیت قیمت نهاده‌های دامی را با توجه به نظارت های صورت گرفته مطلوب دانست و افزود: تاثیرات این موضوع قطعا در بازار با نظارت و مدیریت خود را نشان خواهد داد.

معاون استاندار تهران در پایان ضرورت نظارت بر قیمت کالاهای اساسی را به دستگاه های عضو ستاد تنظیم بازار یادآور شد و تاکید کرد: هیچ گونه آسیبی به معیشت مردم در نتیجه اهمال دستگاه های ذیربط پذیرفتنی نیست.

نظر شما